Hej,

Det är dags att byta ut kyl och frys.
När jag jämför de på marknaden inser jag att det är stor skillnad i volymer inne i kyl och frys trots att måtten på utsidan är likvärdiga.

Jag letar efter kyl och frys med stor volym inne.
Måtten är i stort sett flexibla då jag ändå ska renovera köket i samma veva och kan anpassa skåpen runt kyl och frys efter deras mått.
Skulle gärna bygga in dem, men de jag sett förlorar då mycket i volym relativt de som inte är inbyggda. Eller?

Alternativt har jag fått en idé om att bygga en köksö med kyl- och frysskåp under. Men där hittar jag bara små. De måste i så fall ha lådor att dra ut så vi inte behöver lägga oss ner på golvet för att hitta det längst in.

Är det någon som har några tips på modeller?

Tack!
 
Kyl/Frysskåp som byggs in i ett skåp blir tyvärr mindre än ett "fristående". Jag vill minnas att jag sett modeller som är "fristående" men man kan sätta en kökslucka på, men hittade inte sist jag letade.

Gällande mest volym så kan man enkelt filtrera på volym på prisjakt.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Satsuki Satsuki skrev:
Om jag hade fått plats hade jag valt något liknande detta👍
[länk]
Hej,
Ja, de är snygga och bra med kylvaror i ståhöjd!

Men om man har frysen uppdelad i två (istället för att ha det i en pelare) försvinner stor volym pga två kompressorer.
Så jag antar att det är bättre om man har en pelare för frys och en för kyl, eller?

Det jag glömde skriva är att jag har större behov av en stor frys än stor kyl.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Kyl/Frysskåp som byggs in i ett skåp blir tyvärr mindre än ett "fristående". Jag vill minnas att jag sett modeller som är "fristående" men man kan sätta en kökslucka på, men hittade inte sist jag letade.

Gällande mest volym så kan man enkelt filtrera på volym på prisjakt.
Ok!

Meddela om du hittar dessa.
 
Satsuki
Det finns dubbelskåp med fryslådor över hela bredden nere, men det kanske blir samma problem där?
 
A _ametist_ skrev:
Hej,
Ja, de är snygga och bra med kylvaror i ståhöjd!

Men om man har frysen uppdelad i två (istället för att ha det i en pelare) försvinner stor volym pga två kompressorer.
Så jag antar att det är bättre om man har en pelare för frys och en för kyl, eller?

Det jag glömde skriva är att jag har större behov av en stor frys än stor kyl.
Två kompressorer har i stort sett inget skåp idag, däremot så förlorar du en del på skiljedelen emellan.

Störst volym idag har LG och Samsung tack vare sin vakuumformade isolering i skåpen så det skiljer många liter jämfört med andra märken. Dock så är servicen, ifall något skulle krångla, inte särskilt bra med något av dom två märkena. Men dom är störst på volym. 🤷🏼‍♂️
 
Ok! Tack för info!
 
Satsuki Satsuki skrev:
Det finns dubbelskåp med fryslådor över hela bredden nere, men det kanske blir samma problem där?
Jag kan kolla om jag hittar något…
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.