424 läst ·
8 svar
424 läst
8 svar
Kyl och frys med stoooor volym
Hej,
Det är dags att byta ut kyl och frys.
När jag jämför de på marknaden inser jag att det är stor skillnad i volymer inne i kyl och frys trots att måtten på utsidan är likvärdiga.
Jag letar efter kyl och frys med stor volym inne.
Måtten är i stort sett flexibla då jag ändå ska renovera köket i samma veva och kan anpassa skåpen runt kyl och frys efter deras mått.
Skulle gärna bygga in dem, men de jag sett förlorar då mycket i volym relativt de som inte är inbyggda. Eller?
Alternativt har jag fått en idé om att bygga en köksö med kyl- och frysskåp under. Men där hittar jag bara små. De måste i så fall ha lådor att dra ut så vi inte behöver lägga oss ner på golvet för att hitta det längst in.
Är det någon som har några tips på modeller?
Tack!
Det är dags att byta ut kyl och frys.
När jag jämför de på marknaden inser jag att det är stor skillnad i volymer inne i kyl och frys trots att måtten på utsidan är likvärdiga.
Jag letar efter kyl och frys med stor volym inne.
Måtten är i stort sett flexibla då jag ändå ska renovera köket i samma veva och kan anpassa skåpen runt kyl och frys efter deras mått.
Skulle gärna bygga in dem, men de jag sett förlorar då mycket i volym relativt de som inte är inbyggda. Eller?
Alternativt har jag fått en idé om att bygga en köksö med kyl- och frysskåp under. Men där hittar jag bara små. De måste i så fall ha lådor att dra ut så vi inte behöver lägga oss ner på golvet för att hitta det längst in.
Är det någon som har några tips på modeller?
Tack!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 671 inlägg
Kyl/Frysskåp som byggs in i ett skåp blir tyvärr mindre än ett "fristående". Jag vill minnas att jag sett modeller som är "fristående" men man kan sätta en kökslucka på, men hittade inte sist jag letade.
Gällande mest volym så kan man enkelt filtrera på volym på prisjakt.
Gällande mest volym så kan man enkelt filtrera på volym på prisjakt.
Om jag hade fått plats hade jag valt något liknande detta👍
https://www.tretti.se/vitvaror/kyl-...Gz2W6Pkr7l1uJx_7rH6aKX2ak4M6CfzcaAmJuEALw_wcB
https://www.tretti.se/vitvaror/kyl-...Gz2W6Pkr7l1uJx_7rH6aKX2ak4M6CfzcaAmJuEALw_wcB
Hej,Satsuki skrev:
Ja, de är snygga och bra med kylvaror i ståhöjd!
Men om man har frysen uppdelad i två (istället för att ha det i en pelare) försvinner stor volym pga två kompressorer.
Så jag antar att det är bättre om man har en pelare för frys och en för kyl, eller?
Det jag glömde skriva är att jag har större behov av en stor frys än stor kyl.
Ok!13th Marine skrev:
Meddela om du hittar dessa.
Två kompressorer har i stort sett inget skåp idag, däremot så förlorar du en del på skiljedelen emellan.A _ametist_ skrev:Hej,
Ja, de är snygga och bra med kylvaror i ståhöjd!
Men om man har frysen uppdelad i två (istället för att ha det i en pelare) försvinner stor volym pga två kompressorer.
Så jag antar att det är bättre om man har en pelare för frys och en för kyl, eller?
Det jag glömde skriva är att jag har större behov av en stor frys än stor kyl.
Störst volym idag har LG och Samsung tack vare sin vakuumformade isolering i skåpen så det skiljer många liter jämfört med andra märken. Dock så är servicen, ifall något skulle krångla, inte särskilt bra med något av dom två märkena. Men dom är störst på volym. 🤷🏼♂️
Klicka här för att svara