Hej.
Har renoverat köket och har en stor kyl till övers..
Vågar man stoppa ut kylen i ett förråd där det blir minusgrader över vintern..?
Jag vill ha kylen på där ute och ha lite gott o dricka i o så..

Funkar det..? Eller kommer det frysa i kylen ändå???
Eller kommer kylen gå sönder...? Kompressor eller gasen kanske inte mår så bra..?
 
Blir det minusgrader i rummet så blir det givetvis minusgrader i kylen också. Och kompressorn kanske inte mår så bra. Vad skall du annars göra med den? Det värsta som kan hända är att den går sönder, men den lär hålla ett tag innan den gör det.
 
  • Gilla
arpanet
  • Laddar…
P
Kompressorn går ju inte under 3-4plusgrader
Allt som inte har en försvarlig del av alkohol i sig kommer frysa sönder
Klimatklassen är väl annars minst16C plus
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.