Bytte ut gamla kylfrysen mot en ny som inte hade galler, kondensor på baksidan.
Nu har det blivit jäkligt varmt på sidorna där det står dikt an mot andra köksskåp.
Känns på väggarna inne i de köksskåpen att de är markant uppvärmda.
Kanske inte funkar att ha den modellen installerad på det sättet?
Gamla skåpet hade ju traditionell kondensor på hela baksidan så varmluften kunde ventileras uppåt.
Nu har det blivit jäkligt varmt på sidorna där det står dikt an mot andra köksskåp.
Gamla skåpet hade ju traditionell kondensor på hela baksidan så varmluften kunde ventileras uppåt.
Medlem
· Sverige
· 5 689 inlägg
Verkar vara en väldigt udda maskin du installerat. Har du bilder?
Närmast självklart tycker jag att en kyl/frys avsedd för installation på traditionellt vis har värmeavgivade element så att de kan kylas av. Typiskt bakom skåpet, vent uppåt. Faktiskt aldrig sett andra varianter mer än på fristående frysboxar där detta sker på sidorna.
Närmast självklart tycker jag att en kyl/frys avsedd för installation på traditionellt vis har värmeavgivade element så att de kan kylas av. Typiskt bakom skåpet, vent uppåt. Faktiskt aldrig sett andra varianter mer än på fristående frysboxar där detta sker på sidorna.
Scandomestic skf 396 w heter modellen.H Harald Blåtumme skrev:Verkar vara en väldigt udda maskin du installerat. Har du bilder?
så är det numera i synnerhet de från asienK Klabbis 3000 skrev:Bytte ut gamla kylfrysen mot en ny som inte hade galler, kondensor på baksidan.
Det var ju skit, när jag diskuterade måtten med säljaren så fick jag ingen upplysning om att det ska vara minst 10 cm fritt på varje sida. Skåpet går in om det är 60 cm var det enda det var tal om.MultiMan skrev:
Det är köpt av en lokal handlare men jag vet inte om man har rätt att lämna det tillbaka.
Medlem
· Sverige
· 5 689 inlägg
Jag slog upp denna frys litet snabbt och det hamnade på Gränsbygden, gransbygden.se.K Kane skrev:
Från min erfarenhet säljer de ok grejer men kan tex vara avsedda för den franska eller andra marknader. Litet lustigt men inget jag hängt upp mig på. Tror jag köpte vår alldeles utmärkta Siemens pyrolys inbyggnadsugn därifrån för en 10 år sedan, inga som helst bekymmer i det fallet.
Parallellimport kan det kallas för rent tekniskt, avskytt bland en del på forumet.