Hej
Jag håller på med lite budgetarbet inför vår nya sommarstuga.
De blir en stuga med 3 sovrum, wc & kök kombinerar vardagsrum.
Vad kan man estimera för pris för installationsel. Vi vill har spottar i taket i kök i vardagsrum.
De ska vara standard.
Bifogad ritning
Jag håller på med lite budgetarbet inför vår nya sommarstuga.
De blir en stuga med 3 sovrum, wc & kök kombinerar vardagsrum.
Vad kan man estimera för pris för installationsel. Vi vill har spottar i taket i kök i vardagsrum.
De ska vara standard.
Bifogad ritning
En villainstallation enligt standard brukar landa på 750-900kr/kvm, men då är det oftast lite större yta det handlar om.
Eftersom alla installationer som kostar pengar behövs även i ett litet hus så får ni nog vara beredda på att få budgetera åtminstone 1200-1400:-/kvm.
För downlights får ni nog räkna med ca 7-800:- per ljuspunkt, utöver kvadratmeterpriset.
Eftersom alla installationer som kostar pengar behövs även i ett litet hus så får ni nog vara beredda på att få budgetera åtminstone 1200-1400:-/kvm.
För downlights får ni nog räkna med ca 7-800:- per ljuspunkt, utöver kvadratmeterpriset.
Det är med materiel och arbete, med förutsättningen att inga längre resesträckor förekommer.
Obs! Jag utgår från priser som jag lämnar på liknande arbeten. Det kan såklart skilja, både mycket och lite, beroende på vilken del av landet det handlar om.
Obs! Jag utgår från priser som jag lämnar på liknande arbeten. Det kan såklart skilja, både mycket och lite, beroende på vilken del av landet det handlar om.
Klicka här för att svara