Hej.Startar en ny tråd då jag inte riktigt hittar det jag funderar på.Är ensam ägare till ett hus vi byggde -88.Ett Boro hus.Då 132 kv, nu ca 155.Byggde in garaget nån gång mitten av -90 talet då vårt 3:e barn behövde eget rum.Har nu ägt huset själv i ca 5 år.Barnen har börjat flytta Planerar att ev sälja om 3-5 år.När vi flyttade in i huset hade vi lån på 740000:- vi la säkert i ca 100000:- själva oxå.Idag har jag lån på ca 825000:-. Satte in värmepump 2009 ( se separat tråd) till en kostnad av 100000. Har letat efter kvittona på huset i omgångar men hittar på själva nybyggnationen endast kvitto på hussatsen 455000:-.Fattar inte vart kvittona tagit vägen.Har heller inte kvitton på ombyggnaden av garaget, bara lite smågrejer.Samma med dubbelcar porten vi byggde för ca 10 år sen.Trodde väl i sin enfald att man skulle bo här för evigt..Vad göra???
Funderar även på vad jag kan göra här i huset under de år jag tänkt bo kvar.Vad får man dra av? Behöver byta typ köksfläkt ugn ytterdörr markis och byta golv måla-tapetsera i vardagsrum.Huset är i hyfsat skick trots att både kök och badrum inte är renoverade.Målade köksluckorna för något år sen.Har även målat huset (3 år sen) bytt golv och tapetserat i 3 rum.Målat carporten både in och utvändigt plus satt in innertak för att stadga den.Tycker det är kul att greja men kan inte så mycket men hör gärna till "kan själv " kategorin.Har just nu problem med egna vattnet ( annan tråd ).Vet inte hur dyrt detta kommer att bli så just nu ligger jag lågt med investerings drömmar.Dessa drömmar kan ju tyvärr inte bli kaklade badrum och nytt kök då inte ensamstående med hus inte ger mycket över i plånboken.Hoppas på lite tips och info från er därute.
Tack på förhand
Tina
d^_^b

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.