Borde man fylla dom på fasaden?
Nu efter att vi målat färdigt märker vi alla dessa kvisthål. Kan man fylla dom efter målning, med vad?
 
Om Du vill ha lika som trä går det
borra ut och borra träplugg som limmas.
Annars utvändig fog som är övermålningsbar.

Mvh Putte

 
Ok,kan man foga efter 2 strykningar också, eller är det för sent då?
Ska ev. måla ett varv till nästa sommar.
Händer det nåt särskilt om man struntar i det?
 
Det kan ju alltid komma in lite vatten.
Säkert ingen fara om Du har bra bakom
panelen.
Om Du fogar efter andra strykningen spelar ingen roll
bara att fogen kan vara svår att få i samma färg.
Blir fogen skitig kan Det säkert vara svårt att
få färgen att fästa riktigt.

Mvh Putte
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.