Vi funderar på att köpa Kviks Mano högblank men har blivit lite fundersamma över alla negativa kommentarer ang deras leveranser. Igår när ni åkte dit igen för att kolla ytterligare en gång, var det en säljare som sa att man kan få köket med monterade stommar (det görs på plats i butiken och inte på fabriken). Naturligtvis kostar det extra, och nu väntar vi på en ny offert eftersom vi även gjort en del andra tillval. Någon som utnyttjat denna tjänst, vet vad det kostar osv?? Det är ju ett sätt att slippa allt krångel med leveranser som en del råkat ut för...
 
T
Ja, min Kvikbutik levererar endast monterade stommar eftersom folk har tummen mitt i handen enligt dom. Det var många som hade ringt in och undrat hur man sätter ihop skåpen därav säljer dom bara monterade stommar.

För detta tar dom en kostnad av 200 kr per enhet.

Själv så tjatade jag till mig att få köket levererat omonterat, sparade in 1200 kr på det. Har ett litet kök så det var bara sex enheter.

Hur lätt som helst att sätta ihop, samma variant på bruksanvisningen som Ikea. Fast visst fattades vissa delar i första leveransen samt att någon del var leveransskadad. I och för sig skulle det inte ha gått snabbare om butiken skulle sätta ihop skåpen eftersom dom också får vänta på leverans som sker en gång i veckan.

Man kan ju undra om Kvik överhuvudtaget har något lager eller bara tillverkar efter beställning???
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.