14 581 läst ·
29 svar
15k läst
29 svar
Kvik: Felproduktion av diskbänk/diskho
I januari 2008 fortsatte jakten på ansvariga. Precis som tidigare blev jag runtbollad mellan de olika butiker och människor. Till slut fick jag tag på numret till stockholmschefen. Även stockholmschefen bollade vidare mig, men med ett löfte att det skulle fixa sig. Jag har ringt Kvik i stort sett varje vecka och frågat om ärendet.
Idag är det 5 månader senare men jag börjar se ljuset i tunneln. Kvik har gått med på reklamation, dock verkar inget hända. Jag får inga papper eller bevis på att ärendet faktiskt är behandlat och att ny diskbänk är beställd, däremot har jag blivit lovad att felet ska åtgärdas.
Idag är det 5 månader senare men jag börjar se ljuset i tunneln. Kvik har gått med på reklamation, dock verkar inget hända. Jag får inga papper eller bevis på att ärendet faktiskt är behandlat och att ny diskbänk är beställd, däremot har jag blivit lovad att felet ska åtgärdas.
1.5 år utan att det är åtgärdat!?!?! Om jag var du skulle jag ge de 2 veckor att fixa en ny skiva monterad och klar annars skulle jag dra in en advokat och hota med stämning. Det måste finnas gränser för en kunds tålamod. Kvik borde skämmas! Kör hårt och lycka till.
Ja ärligt talat, vad väntar du på?
Du märker ju att ingenting händer, då finns inget att vänta på. Kontakta en advokat och ta tag i problemet. Du ska ha en produkt som är felfri och en kompensation som heter duga. 1,5 år, herregud...
Du märker ju att ingenting händer, då finns inget att vänta på. Kontakta en advokat och ta tag i problemet. Du ska ha en produkt som är felfri och en kompensation som heter duga. 1,5 år, herregud...
Medlem
· Västernorrland
· 2 103 inlägg
Usch... En sån här sak tar ju udden av glädjen med ett nytt kök. Det har ju liksom aldrig blivit "färdigt" och när det väl är åtgärdat så är köket begagnat. Känslan av att få kliva in i sitt nya kök infinner sig aldrig.
Bara det faktumet borde ge extra kompensation.
hmm det som ni kallar cylinder, vad är det för något? En diskmedelspump?
Finns diskmedelspumpar av olika fabrikat kanske att du kan hitta någon som passar ypperligt för det där hålet? Vips så är problemet löst för ngn hundring. Du slipper advokater o massa tjafs. Eller så har jag totalt missuppfattat problemet.
Finns diskmedelspumpar av olika fabrikat kanske att du kan hitta någon som passar ypperligt för det där hålet? Vips så är problemet löst för ngn hundring. Du slipper advokater o massa tjafs. Eller så har jag totalt missuppfattat problemet.
Jag tycker det ser ut som en upplyftningsventil, och visst är håltagningen alldeles för stor för den.silfwerpihl skrev:hmm det som ni kallar cylinder, vad är det för något? En diskmedelspump?
Finns diskmedelspumpar av olika fabrikat kanske att du kan hitta någon som passar ypperligt för det där hålet? Vips så är problemet löst för ngn hundring. Du slipper advokater o massa tjafs. Eller så har jag totalt missuppfattat problemet.
En alternativ lösning, som du kan föreslå för kvik, är att de exempelvis betalar för en ny håltagning av upplyftningsventilen plus att de ger dig en kolsyrekran som plåster på såren för den här långa icke-hanteringstiden. En sådan ser ut att passa där.
Jag hoppas verkligen att er valnötsbänk inte tagit skada.
Den här tråden verkar tyvärr ha blivit den mest besökta sidan om Kvik kök på internet. Den ekonomiska förlust de skulle gjort genom att kompensera mig är nog väldigt liten om man jämför med förlusten de gjort när varumärket blivit skadat och kunder har uteblivit. Tråden har fått närmare cirka 5000 läsare. Läsare som förmodligen varit intresserade av att köpa ett kök från Kvik.
Om man får tro på ansvarig är ärendet snart uppklarat, men så har det ju som sagt pågått i 1.5 år. Ska jag skicka ansvarig en länk till den här sidan?
Om man får tro på ansvarig är ärendet snart uppklarat, men så har det ju som sagt pågått i 1.5 år. Ska jag skicka ansvarig en länk till den här sidan?
Tycker jag visst du kan göra. Det är många hustillverkare och andra som håller koll vad som skrivs här på byggahus forum. En del bryr sig, andra inte. Vad man skall komma ihåg är att man kan inte lägga upp en tråd här för att använda den som utpressning och sedan begära att tråden tas bort när man kommit överens med företaget. En inlagd tråd ligger kvar och kommer inte att raderas.
Jag jag kan inte låta bil men........VAD VAR DET JAG SKREV .
Tro mig, det spelar ingen roll hur många länkar du skickar till huvudkontoret eller chefer hit och dit, dom skiter i det i alla fall.
Stäm dom, det är det enda som funkar.
Tro mig, det spelar ingen roll hur många länkar du skickar till huvudkontoret eller chefer hit och dit, dom skiter i det i alla fall.
Stäm dom, det är det enda som funkar.
I februari talade jag med regionschefen för Kvik kök. Han lovade att ärendet skulle bli uppklarat och att min reklamation skulle gå igenom.
Mitt ärende verkade plötsligt bli behandlat. Jag blev lovad en reklamation av bänkskivan/diskhon. I samband med reklamationen fick jag tillåtelse att justera måtten på bänkskivan, vilket jag tacksamt gjorde för att passa ett nytt kök jag designat på IKEA.
När jag, för en månad sen, fått information om att en ny diskbänk ska vara beställd och att reklamationsärendet ska ha varit uppklarat passade jag på att beställa IKEA-köket.
I samband med det nya IKEA-köket behövdes två nya bänkskivor (förrutom de jag redan hade). Jag gjorde en nybeställning hos Kvik kök så att bänkskivorna skulle kunna levereras samtidigt som den reklamerade bänkskivan/diskhon. Ordern sammanställdes och en betalningsspecifikation skickades ut. Eftersom jag ville vara riktigt säker på att reklamationen skulle vara färdigställd och att allt skulle vara i sin ordning innan jag betalade bad jag ansvarig faxa/maila mig ett dokument som styrkte att reklamationen var utförd och att en ny bänkskiva med underlimmad diskho var beställd. Tiden gick men inget dokument kom. Cirka fyra samtal per vecka ringdes och åtskilliga mail skickades. Jag ringde ner till företaget i Danmark som ska ha tagit emot reklamationsärendet, men de förstod inte vad jag pratade om.
Ansvarig person verkade ha mycket att göra och jag bad tillslut andra i butiken att ta itu med ärendet.
Idag, en månad efter att jag blivit lovad att en helt ny diskbänk är jag meddelad att ärendet inte har flyttats en centimeter. I själva verket ärendet inte ha flyttats en centimeter sen januari 2006. Hornbordplader (företaget i Danmnark) har inte alls gjort en nybeställning. De vill ha nya bilder på diskbänken. Kvik hävdar att Hornbordplader säger att Franke har gjort diskhon MOX 610-2 i två helt olika utföranden (men samma serienummer) och att jag kanske fått felleverans. Franke, som jag har haft långa dialoger med, känns inte alls vid problemet.
Annan kuriosa är att jag vid nybeställningen av bänkskivor faktiskt fick rabatt för att kompensera mig för mina problem. Rabatten uppgick till 20% vilket var trevligt om man inte noterar att Kvik har 25% rabatt på sina övriga bänkskivor. För övrigt förväntades jag betala för avinstallation, transport och installation. En ekonomisk förlust som vida överstiger rabatten.
Mitt ärende verkade plötsligt bli behandlat. Jag blev lovad en reklamation av bänkskivan/diskhon. I samband med reklamationen fick jag tillåtelse att justera måtten på bänkskivan, vilket jag tacksamt gjorde för att passa ett nytt kök jag designat på IKEA.
När jag, för en månad sen, fått information om att en ny diskbänk ska vara beställd och att reklamationsärendet ska ha varit uppklarat passade jag på att beställa IKEA-köket.
I samband med det nya IKEA-köket behövdes två nya bänkskivor (förrutom de jag redan hade). Jag gjorde en nybeställning hos Kvik kök så att bänkskivorna skulle kunna levereras samtidigt som den reklamerade bänkskivan/diskhon. Ordern sammanställdes och en betalningsspecifikation skickades ut. Eftersom jag ville vara riktigt säker på att reklamationen skulle vara färdigställd och att allt skulle vara i sin ordning innan jag betalade bad jag ansvarig faxa/maila mig ett dokument som styrkte att reklamationen var utförd och att en ny bänkskiva med underlimmad diskho var beställd. Tiden gick men inget dokument kom. Cirka fyra samtal per vecka ringdes och åtskilliga mail skickades. Jag ringde ner till företaget i Danmark som ska ha tagit emot reklamationsärendet, men de förstod inte vad jag pratade om.
Ansvarig person verkade ha mycket att göra och jag bad tillslut andra i butiken att ta itu med ärendet.
Idag, en månad efter att jag blivit lovad att en helt ny diskbänk är jag meddelad att ärendet inte har flyttats en centimeter. I själva verket ärendet inte ha flyttats en centimeter sen januari 2006. Hornbordplader (företaget i Danmnark) har inte alls gjort en nybeställning. De vill ha nya bilder på diskbänken. Kvik hävdar att Hornbordplader säger att Franke har gjort diskhon MOX 610-2 i två helt olika utföranden (men samma serienummer) och att jag kanske fått felleverans. Franke, som jag har haft långa dialoger med, känns inte alls vid problemet.
Annan kuriosa är att jag vid nybeställningen av bänkskivor faktiskt fick rabatt för att kompensera mig för mina problem. Rabatten uppgick till 20% vilket var trevligt om man inte noterar att Kvik har 25% rabatt på sina övriga bänkskivor. För övrigt förväntades jag betala för avinstallation, transport och installation. En ekonomisk förlust som vida överstiger rabatten.
Redigerat:
Klicka här för att svara