2 227 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Kvarlämnad "betongstampare" efter dränering
Har ett litet problem.
en firma dränerade vårt hus i höstas, mycket väl utfört arbete osv.
däremot glömde dom kvar en stor gjuten betongklump som de använde för att packa jorden med.
Pratade med dom vid några tillfällen under de efterföljande veckorna, dom skulle komma och hämta den. Tyvärr har dom fortfarande inte gjort det, 6 månader senare.
klumpen står halvt på våran uppfart vilket gör det lite trångt med bilarna. Väger säkert minst 500kg, går inte att ens rubba litegrann för hand.
Eftersom det är vinter och företaget "vilar", troligen i Thailand eller liknande, får jag inte tag på dom.
har lämnat meddelande och skickat mail.
har ringt och kollat pris för att få någon firma att komma och hämta den. -1000kr
kan jag beställa hämtning och fakturera dräneringsfirman för detta?
en firma dränerade vårt hus i höstas, mycket väl utfört arbete osv.
däremot glömde dom kvar en stor gjuten betongklump som de använde för att packa jorden med.
Pratade med dom vid några tillfällen under de efterföljande veckorna, dom skulle komma och hämta den. Tyvärr har dom fortfarande inte gjort det, 6 månader senare.
klumpen står halvt på våran uppfart vilket gör det lite trångt med bilarna. Väger säkert minst 500kg, går inte att ens rubba litegrann för hand.
Eftersom det är vinter och företaget "vilar", troligen i Thailand eller liknande, får jag inte tag på dom.
har lämnat meddelande och skickat mail.
har ringt och kollat pris för att få någon firma att komma och hämta den. -1000kr
kan jag beställa hämtning och fakturera dräneringsfirman för detta?
Ibland kan det kanske vara värt 1 000 kronor för att slippa bekymret.
Leveransadress till företagarens garageuppfart. Hur svårt kan det vara?
Självklart kan du skicka en faktura, men du kanske inte ska räkna med att få betalt.
Leveransadress till företagarens garageuppfart. Hur svårt kan det vara?
Självklart kan du skicka en faktura, men du kanske inte ska räkna med att få betalt.
Jo absolut är det så. Med leverans till firman är dock priset drygt 5000kr.
1000kr är för att slänga den, borde jag nämnt.
den kanske är värd pengar för firman och det slutar med att dom kräver mig på pengar i stället.
1000kr är för att slänga den, borde jag nämnt.
den kanske är värd pengar för firman och det slutar med att dom kräver mig på pengar i stället.
Medlem
· Östergötland
· 65 inlägg
Det är så träligt när saker blir stulna från ens uppfart. Tur att det bara var en betongklump.kent_n skrev:
Eller?
Medlem
· Stockholm
· 4 631 inlägg
Träligt!
Men kommunikation är det som gäller, idag finns telefoner, mejl, fax osv. Det kan inte vara omöjligt att få kontakt med firman.
Kom överens skriftligt om ett sista hämtningdatum, och att ni kan få den bortforslad på deras bekostnad efter det datumet.
Se till att hämtningen kostar mer än 1500:-, betalar dom inte så gå till kronofogden.
Fungerar utmärk kan jag säga, lite komplicerat för världens enklaste sak, men billigast.
Men kommunikation är det som gäller, idag finns telefoner, mejl, fax osv. Det kan inte vara omöjligt att få kontakt med firman.
Kom överens skriftligt om ett sista hämtningdatum, och att ni kan få den bortforslad på deras bekostnad efter det datumet.
Se till att hämtningen kostar mer än 1500:-, betalar dom inte så gå till kronofogden.
Fungerar utmärk kan jag säga, lite komplicerat för världens enklaste sak, men billigast.
Klicka här för att svara