Vi står i begrepp att handla in fönster till vårt nybygge. Jag har då fått ett antal offerter på Elitfönster som vi tänkte vi skulle ha. Men en firma offererade även Traryd fönster och den offerten var 45000 kronor billigare.

Nu till frågan: Är där någon kvalitetsskillnad mellan Elit och Traryd eller betaler man lite för märket? ;)

Jesper
 
Jag tycker inte där är någon skillnad mellan Elit och Traryd, båda håller hög kvalitet.
Ang. priset, kan det vara så att Traryd kör den där driven med 25% lägre pris.
Däremot tycker jag att SP kör i en lägre division, då deras urborrade knastar brukar visa sig på ytan.
 
Jag har elitfönster på mitt hus, dem är ca 12 år tror jag, kvistarna har börjat blöda genom färgen vilket inte är särskilt snyggt. bruna fläckar som blir lite kladdiga. men det kanske är asamma vilka man än har så länge det är gjorda av trä.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.