1 782 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Kvalitetsansvarig?
Hej,
Vi har idag en carport som avlutas med ett litet förråd. Problemet är att detta förråd är för litet. Vi har därför tänkt oss att förlänga den befintliga konstruktionen ca 4 meter för att få bättre fårrådsmöjligheter.
Hösten närmar sig och med det skall alla båtens dynor och prylar placeras någonstans...
Allt med byggnationen och så löser jag själv men, behöver man verkligen en kvalitetsansvarig för detta? Kan jag i så fall vara det själv?
Det är ju inte något avancerat bygge precis...
/Andreas
Vi har idag en carport som avlutas med ett litet förråd. Problemet är att detta förråd är för litet. Vi har därför tänkt oss att förlänga den befintliga konstruktionen ca 4 meter för att få bättre fårrådsmöjligheter.
Hösten närmar sig och med det skall alla båtens dynor och prylar placeras någonstans...
Allt med byggnationen och så löser jag själv men, behöver man verkligen en kvalitetsansvarig för detta? Kan jag i så fall vara det själv?
Det är ju inte något avancerat bygge precis...
/Andreas
Man behöver en KA för allt som är bygganmälanspliktigt. Dock har kommunen möjlighet att godkänna dig som KA, vilket jag skulle tro att i stort sett alla gör. som sagt - ansök i alla fall.AndreasHallberg skrev:
Jag sökte bygglov och fick för min altan, jag blev Kvalitetsansvarig, byggherre, domprost och allt annat man behövde.
Höll byggsamrådsmöte per telefon i 2 minuter.
Ringde komunen och de berättade vad jag skulle skriva i alla rutorna... skriv dig själv överallt
och prata med komunfolket så blir dom glada att någon bryr sig.
/Mikko
Höll byggsamrådsmöte per telefon i 2 minuter.
Ringde komunen och de berättade vad jag skulle skriva i alla rutorna... skriv dig själv överallt
och prata med komunfolket så blir dom glada att någon bryr sig.
/Mikko
Klicka här för att svara