Letar också KA runt Ängelholmsområdet.
Verkar som det är en ouppnåelig lyx att kunna välja bästa, billigaste etc; Ingen jag ringt har tid att åta sig mitt jobb.
Och då är det bara en liten ombyggnation.

Vad brukar väntetiden vara?

Måste klargöra vissa saker i denna tråden. Jag är absolut inte ute efter den billigaste KA, jag ställer givetvis krav på den jag anlitar. Den jag nu anlitat har väldigt goda vitsord och många nöjda husbyggare bakom sig. När jag läser igenom denna tråden så verkar det som om vissa resonerar som så att dyrast är automatiskt bäst. Det vet jag att så är absolut inte fallet. Om man får 2st offerter från KA, offerterna är in i det minsta exakt likadana, med samma antal besök på platsen, samråd, slutbesiktning osv ska jag då ta den som jag inte vet något om för 20.000:- eller den som har goda vitsord och bra rykte för 9600:-????? Enkel mattematik tycker jag...

Magnus..Det är inga större problem att hitta en KA i kommunen. Ring in till stadsarkitektkontoret så får du säkert en lång lista..

DanielMAN skrev:
10.400:- i skillnad på pris är i min mening för jävligt. Hur kan den ena göra det för 9600:- när den andra vill ha 20.000:- för exakt samma utfört jobb??

Nån som kan motivera detta?
Kanske just för att de inte utför exakt samma jobb?!
Det finns en del KA som har en heltidsanställning och som extraknäckar som KA och då kan man ju ta ett helt annat pris än någon som heltidsjobbar med detsamma. Detta innebär ju då att man sätter kunden i andrahand eftersom arbetsgivaren som man jobbar hos går i första hand. Dessutom kan man ju ställa frågan hur det är med försäkringar, certifieringar och liknande med någon som extraknäckar.

Prisskillanden kan även bero på hur många besök man tänker göra på arbetsplatsen, hur mycket tid man lägger på att vidareutbilda sig och hålla sig i framkant och inte minst hur stor arbetsbelastning man redan har.

Vem har sagt eller skrivit något om extra-knäck? Kllen jag anlitat driver eget företag och sysslar enbart med K.A uppdrag..

DanielMAN skrev:
Vem har sagt eller skrivit något om extra-knäck?
Det finns de som gör KA-uppdrag som extraknäck.
Ville bara upplysa andra om vad prisskillnader kan bero på.

DanielMAN skrev:
Vem har sagt eller skrivit något om extra-knäck? Kllen jag anlitat driver eget företag och sysslar enbart med K.A uppdrag..
Vad heter den KA du använder och vart i Skåne finns han? Har han hunnit börja sitt uppdrag hos dig eller har ni bara skrivit papper. Är själv på jakt efter en KA.

Skicka gärna PM om du inte vill skriva nått öppet här i forumet.

Otrolig blåst blev jag av denna otroligt trevliga herre. Men så funkar det tydligen. 3000 fattigare plus upp brutet altangolv. Dom pengarna skulle vi behöva till tex semestern med ungarna! Hoppas att det känns skönt när du köper prylar med mina pengar kjell! Ja tror på karma så nån dag står vi i samma kö!!!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.