10 553 läst ·
6 svar
11k läst
6 svar
Kvalitetsansvarig - kostnad
Hej!
Hoppas på rätt ställe.
Vad är en rimlig kostnad för en Kvalitetsansvarig? Hur många timmar lägger de ner i realiteten?
Är det privata firmor man hittar på karf.org? Byggnadsnämnden har de "egna" kvalitetsansvariga?
Hoppas någon kan svara på dessa och just förstå vad jag är ute efter. Vi ska nämligen hitta en KA för vårt bygge själv. Man vill hitta den bäste och mest prisvärde.
Mvh
Hoppas på rätt ställe.
Vad är en rimlig kostnad för en Kvalitetsansvarig? Hur många timmar lägger de ner i realiteten?
Är det privata firmor man hittar på karf.org? Byggnadsnämnden har de "egna" kvalitetsansvariga?
Hoppas någon kan svara på dessa och just förstå vad jag är ute efter. Vi ska nämligen hitta en KA för vårt bygge själv. Man vill hitta den bäste och mest prisvärde.
Mvh
Har sett priser från 7 000 - 30 000:- här i de olika trådarna. Här finns t.ex. en prisindikation: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb...rkare;action=display;num=1093264114;start=1#1 
Vi betalar 9700:- här i Halmstad!
Är inte det viktigaste att man får en BRA person så att man får ett kvalitetshus? 30.000 kr eller 10.000 kr är ju ingenting i sammanhanget tycker jag.
Vissa KA lämnar över en egenkontrollplan till byggarna och det är de enda de gör. Om man kan få nyckelmoment kontrollerade av sin KA så är ju det bättre.
Vissa KA lämnar över en egenkontrollplan till byggarna och det är de enda de gör. Om man kan få nyckelmoment kontrollerade av sin KA så är ju det bättre.
Klicka här för att svara