10 797 läst ·
4 svar
11k läst
4 svar
Kvalitet på SMEG kyl/frys?
Medlem
· Stockholms län
· 41 inlägg
Det brinner i knutarna och jag måste bestämma mig för vitvaror i dagarna. Spis och fläkt blir SMEG och det lutar även åt att kyl och frys blir det. Allt för att få den rätta känslan i vårt kök som ska ha en äldre stil.
Nu undrar jag om någon med erfarenhet av SMEG kan skriva några rader. Har läst en del både på detta forumet och andra ställen på nätet, varav mycket varit negativt. Skulle vilja ha mer input från er med dessa kylar/frysar hemma, tack på förhand!
Nu undrar jag om någon med erfarenhet av SMEG kan skriva några rader. Har läst en del både på detta forumet och andra ställen på nätet, varav mycket varit negativt. Skulle vilja ha mer input från er med dessa kylar/frysar hemma, tack på förhand!
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Medlem
· Stockholms län
· 41 inlägg
Kommer sätta funktion före form denna gången och välja Miele istället. Har inte fått några kommentarer här men efter att ha läst på andra ställen inser jag att SMEG har vissa kvalitetsproblem, åtminstone på sina kyl/frysar.
Smegs kylar och frysar tillverkas i samma fabrik som whirlpool,
vet det då jag har fått whirlpools insatser i en del smeg kyl/frysar
Dom i rostfritt är vita som dom tryckt en rostfri plåt utanpå bara!
Hade jag varit dig så hade jag satsat på siemens alt husqvarnas kylar och frysar!
vet det då jag har fått whirlpools insatser i en del smeg kyl/frysar
Dom i rostfritt är vita som dom tryckt en rostfri plåt utanpå bara!
Hade jag varit dig så hade jag satsat på siemens alt husqvarnas kylar och frysar!
Medlem
· Stockholms län
· 41 inlägg
Tror just de modeller av SMEG jag var inne på tillverkas av Gorenje, men andra modeller kan säkert tillverkas av Whirlpool. Oavsett så har jag bestämt mig för Miele, mest tack vare de fiffiga funktionerna i deras mer avancerade modeller. Skulle vara intressant att höra varför du föredrar Siemens eller Husqvarna?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden