ett fågelbad är det :)

har man möjlighet till satelit så är ju utbudet betydligt större där inklusive HD utbud så
 
Efter tio års sattelit tittande både analogt och digitalt gjorde jag ett av mina grövre misstag. Nämligen att teckna 2 år hos Boxer.
Till en början så det lovande ut. Ingen ful parabol, Både tv3 & kanal fem i samma paket samt minst dyr abbonemangsavgift. (Inte detsamma som billigt!) Ganska omgående märkte jag att bilden inte riktigt hade det "stinget" som min tidigare Viasat mottagare gav mig. Detta trots en erkänt bildmässigt bra mottagare. Dessutom extremt känsligt för störningar. Ex motortrafik etc. Mycket frysningar och liknande trots optimal signal i kombination med ett sunkigt kanalutbud gjorde att jag sa upp abbonemanget så fort det gick ut.

Numera ser jag tv via CanalDigital och deras HD-Pvr box. Bra bild, bra kanalutbud inkl. flera HD-Kanaler och helt befriat från störningar.

Många skrattar åt min parabol. -"Sånt hade man ju på åttiotalet! Nu finns ju marksänt!" Men det behövs inte många minuter framför tv:n förrän det låter något i stil med att -"Det ska jag nog kika på när det är dags att byta"

Jo, det var det där med priset oxå. Den kampanj jag tog innebar 3 fria månader. Jag har för mig att med de tre inräknade blev det allt som allt ca 10,50:- dyrare per månad jämfört med boxer inkl kortavgift mm. Jag känner att jag har råd...
 
johansjostrand skrev:
Efter tio års sattelit tittande både analogt och digitalt gjorde jag ett av mina grövre misstag. Nämligen att teckna 2 år hos Boxer.
Till en början så det lovande ut. Ingen ful parabol, Både tv3 & kanal fem i samma paket samt minst dyr abbonemangsavgift. (Inte detsamma som billigt!) Ganska omgående märkte jag att bilden inte riktigt hade det "stinget" som min tidigare Viasat mottagare gav mig. Detta trots en erkänt bildmässigt bra mottagare. Dessutom extremt känsligt för störningar. Ex motortrafik etc. Mycket frysningar och liknande trots optimal signal i kombination med ett sunkigt kanalutbud gjorde att jag sa upp abbonemanget så fort det gick ut.

Numera ser jag tv via CanalDigital och deras HD-Pvr box. Bra bild, bra kanalutbud inkl. flera HD-Kanaler och helt befriat från störningar.

Många skrattar åt min parabol. -"Sånt hade man ju på åttiotalet! Nu finns ju marksänt!" Men det behövs inte många minuter framför tv:n förrän det låter något i stil med att -"Det ska jag nog kika på när det är dags att byta"

Jo, det var det där med priset oxå. Den kampanj jag tog innebar 3 fria månader. Jag har för mig att med de tre inräknade blev det allt som allt ca 10,50:- dyrare per månad jämfört med boxer inkl kortavgift mm. Jag känner att jag har råd...
Jag sa upp mitt Boxerabb idag faktiskt, efter 6 år. Låste mig för två år sedan för att få en Dilog 550 (pvr) och det har efter några firmwareuppdateringar funkat riktigt bra. Många har haft problem med 550n men här har det efter lite huvudvärk funkat bra och nu är det ju uteslutet att skaffa box utan inspelning.

MEN. Jag vill ta del av det HD-utbud som finns (ska jag tvingas titta på allsång ska det fan vara i HD iaf) och då är inte Boxer ett alternativ. Således är det åter dags att skruva upp en parabol på maströret. Canaldigital känns rätt givet, har aldrig riktigt kommit överens med Viasatfalangen.

Frågan är bara vilken box det är som gäller. Alternativen till CD's egen box kanske ger utrymme för lite mer ljusskygga initiativ - men bortsett från detta, vilka HD boxar bör man titta på när kraven är inspelning och dubbla mottagare?
 
MathiasS skrev:
Frågan är bara vilken box det är som gäller. Alternativen till CD's egen box kanske ger utrymme för lite mer ljusskygga initiativ - men bortsett från detta, vilka HD boxar bör man titta på när kraven är inspelning och dubbla mottagare?
Jag har familjepaketet hos CD och använder Firedtv:s DVB-S2 mottagare i kombination med Vista Media Center. Än så länge stödjer det inte H.264, men men om du kikar på minhembio så finns det intressant läsning där i forumet för VMC. Själv får jag inte skriva något om mina upplevelser förrän i september.
 
den 3-4 närmare bestämt :)
Jag har ju en gammal crt själv så jag har inte grävt så mycket i frågan men kolla med CD om de släpper HD abb till nått annat än deras egna "ultimata" box
 
Parra. Kolla upp bandbredden på parabol jämfört med antenn, antenn är en fjärt i rymden i jämförelse. Ska de köra HD måste de i princip släcka alla andra kanaler än de de kör med HD. Jag har CD och Viasat och bilden är alltid perfa, till skillnad från när man hade comhem och deras rappel.

Men visst det duger att titta på vanlig tv, det är ju inte sämre än det analoga åtminstone. HD tycker jag är onödigt men bra bild till "vardags" är ju alltid bra.

P.S. Med projektor ser man ALLT ;)
 
v-g skrev:
HD tycker jag är onödigt men bra bild till "vardags" är ju alltid bra.
Enda skälet till att jag byter från Boxer är just tillgången till HD-kanalerna. Nu när man börjat titta på film i HD känns det allt mer begränsat att titta på SD sändningarna. I synnerhet om programmet även sänds i HD på en annan kanal.
 
johansjostrand skrev:
...Dessutom extremt känsligt för störningar. Ex motortrafik etc. Mycket frysningar och liknande trots optimal signal
Detta beror på dålig skärmning någonstans på vägen. Om du har skärmade kontakter, trippelskärmad kabel och en skärmad antenn så kan inte ens en gammal Zündapp störa bilden.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.