4 208 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Kvalités ljusslingor för utomhusbruk
Det är så att jag är ute efter ljusslingor att ha utomhus nu till jul och börjar bli måttlig trött på alla olika sorter man kan inhandla i diverse varuhus, det enda de har gemensamt är att de slutar fungera efter 2-3 år 
Tror att jag snart har provat det mesta som finns att köpa på den "vanliga" marknaden men de har alla slutat med samma öde.
Så nu är jag ute efter KVALITÉ slingor som verkligen kommer hålla! Priset spelar ingen större roll så länge jag inte behöver byta ut dem hela tiden.. Tycker att det borde finnas något som håller? För alla ljusslingor som olika kommuner m.m sätter upp i städerna kan väl inte hålla samma dåliga kvalités nivå?
Har hittat det här företaget http://led-belysning.se/ som verkar sälja en del vettiga saker, te.x lisebergslingan som veekar vara bra? Är det någon som har erfarenhet av dem? Eller har andra bra förslag?
Är ute efter både ljusslingar, slangar och "istappar"
Vart ett långt inlägg fast hoppas någon kan hjälpa mig med det här problemet
Tror att jag snart har provat det mesta som finns att köpa på den "vanliga" marknaden men de har alla slutat med samma öde.
Så nu är jag ute efter KVALITÉ slingor som verkligen kommer hålla! Priset spelar ingen större roll så länge jag inte behöver byta ut dem hela tiden.. Tycker att det borde finnas något som håller? För alla ljusslingor som olika kommuner m.m sätter upp i städerna kan väl inte hålla samma dåliga kvalités nivå?
Har hittat det här företaget http://led-belysning.se/ som verkar sälja en del vettiga saker, te.x lisebergslingan som veekar vara bra? Är det någon som har erfarenhet av dem? Eller har andra bra förslag?
Är ute efter både ljusslingar, slangar och "istappar"
Vart ett långt inlägg fast hoppas någon kan hjälpa mig med det här problemet
Kommunen har personal som går igenom och fixar alla slingor varje år 
Men de brukar ju köra med slingor med riktig gummikabel och större glödlampor i. Inte kanske så passande hemma om du inte har en 20m hög gran på tomten.
Men köp dyrare slingor med LED lampor.. så borde de hålla bättre. Jag har inget konkret förslag på var de finns att köpa bra kvalitetsslingor dock.
Men de brukar ju köra med slingor med riktig gummikabel och större glödlampor i. Inte kanske så passande hemma om du inte har en 20m hög gran på tomten.
Men köp dyrare slingor med LED lampor.. så borde de hålla bättre. Jag har inget konkret förslag på var de finns att köpa bra kvalitetsslingor dock.
@ Rrrrr
Sant men jag har sett här i stan att de även har mycket "normala" slingor
Priset brukar ju fungera som en bra vägledning
@elmont
Tack för länken
Ska kolla upp dem närmare
Ingen annan som har några förslag?
Sant men jag har sett här i stan att de även har mycket "normala" slingor
Priset brukar ju fungera som en bra vägledning
@elmont
Tack för länken
Ingen annan som har några förslag?