Hej,

Idag fick jag ett mail från Kundkraft där de grattulerar till nytt elavtal.
Dessvärre har man skickat ett avtal för en annan medlem till mig!
Dessutom innehåller mailet inloggningsuppgifter för den personen så man kan gå in och ta reda på diverse information om personen samt ändra lösenord, avtal mm.
Försökte givetvis ringa kundkraft men efter telefonkön så gick bara signaler fram, ingen svarade. Gav upp efter 40 minuter.
Skickade då ett mail med begäran om svarskvitto. Till min förvåning så fick jag inom några minuter svar med kvitto att mailet raderats utan att det lästs.q(;^;)p

Rekommenderar alla medlemmar att byta sitt lösenord så ingen obehörig kommer åt era uppgifter.

Är själv medlem i Kundkraft sen många år tillbaka och känt mig nöjd med att inte själv behöva jaga elavtal och priser. Har inte aktivt kollat att jag fått lägsta pris men tror i alla fall att det är bättre än att vara passiv och inte byta elavtal.
Nu undrar jag om man vågar vara medlem hos Kundkraft längre...

Att du får konstiga svarskvitton behöver inte betyda något. Det är en funktion som inte direkt fungerar till 100% om man inte kör samma system överallt. Lägg ingen större vikt vid detta.

Det är inte så att en kund har angivit din mailadress av misstag då? Så att det är där felet ligger?

Nej, jag var fräck, nyfiken nog att testa inloggningsuppgifterna. Den andra kunden har en helt annan email adress (inte samma domän, email leverantör) än jag har vilket gick att se när man var inloggad som den kunden.

Fick precis svar på mailet jag skickat till Kundkraft. Alltså är det som agehall påpekade inte säkert att begäran om svarskvitton fungerar mellan olika system.
Nåväl, de verkade inte speciellt bekymrade. Svarade kort:
"så blev det tyvärr helt fel för detta utskick".
"Du ska nu ha fått ett nytt e-mejl med korrekta uppgifter"
"Vi beklagar givetvis detta, vad det gäller dina inloggningsuppgifter så går det bra att själv logga in och ändra lösenord och användarnamn"

"Vänligen hör gärna av dig om du har fler frågor eller önskar mer information"

Något jag antagligen lär få göra då jag ännu inte fått ett nytt E-mail med korrekta uppgifter...

Det där har hänt mig med ett annat företag, minns inte vilket nu.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.