Fö, jag hade en kort men intensiv karriär som elmontör i början på 90-talet, och jag skulle kunna dra ett antal historier på temat "korkade kunder". De finns.

A
Fotografen Fotografen skrev:
Det är inte så att tex jurister och läkare är bra på att uttrycka sig i tal och skrift,
Själva handstilen brukar dock falera totalt. På den tiden man fick handskrivna recept så var det ju rena lotteriet vad man fick med sig från apoteket.

• Haha
Lajnus och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Calore! Behandlar du dina uppdragsgivare på samma nedlåtande sätt ifall de inte uppfattar allt du säger? Om så, är det inte konstigt att de blir irriterade och börjar trilskas.

Det kan bero på att du inte förklarar, på ett för kunden begripligt sätt. Din raljerande attityd kan påverka kundens förmåga att förstå.

Staffan

Det är konstigt att du alltid kan säga nedlåtande saker om andra, men om någon nämner något om dig då blir det direkt raderat eller så blir man stoppad att kommentera i tråden.

Är du gift med den där Marlen?

• Gilla
connywesth
  • Laddar…
Staffans2000
C Calore skrev:
Är du gift med den där Marlen?
Nej. Jag är hennes gigolo!

Gigolo Joe. (artistnamn)

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Varför raderar du banknumret? Står du inte för det du skriver ?

Calore! Behandlar du dina uppdragsgivare på samma nedlåtande sätt ifall de inte uppfattar allt du säger? Om så, är det inte konstigt att de blir irriterade och börjar trilskas.

Det kan bero på att du inte förklarar, på ett för kunden begripligt sätt. Din raljerande attityd kan påverka kundens förmåga att förstå.

Staffan
Jag gick igenom datorn och påfyllning och sådana basala saker. Jag redovisade även vart förångningen låg och hur jag säkerställt kondenseringen och hur fina hetgaser det blev pga valet av maskin.

Jag visade hur jag kopplat GV som en underkylare och förklarade den funktionen.

Ofattbart att man måste göra det 5 ggr, eller förlåt. Det kommer ju bli några gånger till .

Staffans2000
C Calore skrev:
Varför raderar du banknumret? Står du inte för det du skriver ?
Jag glömde att fråga min klient om tillstånd.
Mitt fel. I min bransch är diskretion, hedersak.

Jag glömde att fråga min klient om tillstånd.
Mitt fel. I min bransch är diskretion, hedersak.
Det var det dummaste jag hört. Du älskar ju att hänga ut företag och privatpersoner och snacka skit om dem.

Staffans2000
C Calore skrev:
Det var det dummaste jag hört. Du älskar ju att hänga ut företag och privatpersoner och snacka skit om dem.
Jo. Men det är som privatperson.

Måste fråga
Varför ?

Staffans2000
V vvs facit skrev:
Måste fråga
Varför ?
Inget allvarligt alls.
Mitt svar var bara för att skilja mitt yrkesverksamma liv, från mitt privata.

Inget allvarligt alls.
Mitt svar var bara för att skilja mitt yrkesverksamma liv, från mitt privata.
nja jag tror inte du jobbar som suttenör
Det va något annat jag undrade över

Staffans2000
Du menar "sutenör" med ett "t"?
Nej. Naturligtvis är jag inte det.

Staffan

Mikael_L
Fotografen Fotografen skrev:
Fö, jag hade en kort men intensiv karriär som elmontör i början på 90-talet, och jag skulle kunna dra ett antal historier på temat "korkade kunder". De finns.
Jodå, det finns både korkade kunder, liksom att det finns sluga beräknande som man kommer få svårt att få fullt betalt ifrån.

Men det är ändå typ samma osäkerhet som alla som vill anlita en hantverkare lever med, man vet inte ifall man får ett riktigt stolpskott till hantverkare, en som gör skitjobb och/eller luras och bedrar.
Så terrorbalansen är åtminstone helt OK. :)

Själv har jag en rätt liten andel i privatkundsmarknaden, så jag har inte så mycket input. Fram till förra veckan så har faktiskt alla mina privatkunder (går att räkna på båda händernas fingrar) varit riktigt bra att ha att göra med.
Men nu har jag ett uppseglande problem framför mig, första privatkunden som det verkar bli strul med.
Jaja, jag får se hur det avlöper, det är inga stora problem, men lite jobbigt och irritation ...

Men jag kan inflika vad en som drivit byggfirma i 17 år sagt till mig (jag gör lite jobb åt dom), han menar att det är väldigt viktigt med kontrakt och avtal hela tiden. Han gör aldrig något extra utan att åtminstone bekräftat åtgärden i epost (som bevis) eller skriva papper om ÄTA.
Han anser att han gått på tillräckligt många nitar, för att inte lita på muntliga överenskommelser och handslag.
Utan avtal och papper är det som gäller.
Och någon skulle kanske förvånas av att höra att det är en invandrare ifrån de baltiska länderna här, som propsar på väldigt mycket om att det ska upprättas ordentliga avtal och andra papper.

Redigerat:
  • Gilla
connywesth och 3 till
  • Laddar…
Du menar "sutenör" med ett "t"?
Nej. Naturligtvis är jag inte det.

Staffan
oj då det blev visst ett t extra . Vilken tur att du såg och påtalar det .
Det är svaret på frågan i inlägg 53 jag undrar över .
Varför?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.