P
vad skulle du valt istället ?luft/luft ?
har en frusen sambo som har 23-24 grader i kåken och gjrt slut på 18m2 ved på senaste 12månadersperioden på dom 193m2 vi bor i känns helt ok i mängd.
5kubik var rejält det , fick uppskattat volym till 10liter tank/per m2 boyta av rörmokarn jag pratat med så jag hade tänkt en 750liters till bara.

mickesundström skrev:
har en frusen sambo som har 23-24 grader i kåken och gjrt slut på 18m2 ved på senaste 12månadersperioden på dom 193m2 vi bor i känns helt ok i mängd.
5kubik var rejält det , fick uppskattat volym till 10liter tank/per m2 boyta av rörmokarn jag pratat med så jag hade tänkt en 750liters till bara.
Du får nog allt säga åt din sambo att ta på sig en tröja ;)

Sen kan jag ju alltid rekommendera en kamin eller kakelugn ;)

P
:) haha den var bra

mickesundström skrev:
Märkligt det där med 10liter per m2 boyta. Antingen bor ALLA rörmockare o gamla förståsigpåare i passivhus Eller så har de en olje/koks/ved kombi och en hemmafru som eldar hela dan åt dem.
Detta är 2013 och Det är inte ok med utkylda hus när man kommer hem från jobbet även fast man var tvungen att skrapa rutan på bilen på morgonen. Jag skulle inte råda någon att installera mindre än 3m3 i ett bostadshus även om det är pyttelitet.

• Gilla
Lasse245
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.