Nej, den stänger allt.
Normalt används en sådan när du har t ex ett inlopp (i T:ets stapel) exempelvis in i ett badrum, och vill kunna bryta inloppet från utloppen i T:ets ”tak”. Som kanske går till handfat samt dusch.
Det du beskriver, att kunna välja vad som bryts, kanske finns någonstans - men det får någon annan på forumet svara på.

• Gilla
Eryl
  • Laddar…
H hnurre skrev:
Nej, den stänger allt.
Normalt används en sådan när du har t ex ett inlopp (i T:ets stapel) exempelvis in i ett badrum, och vill kunna bryta inloppet från utloppen i T:ets ”tak”. Som kanske går till handfat samt dusch.
Det du beskriver, att kunna välja vad som bryts, kanske finns någonstans - men det får någon annan på forumet svara på.
Tack så mycket för svaret, misstänkte att det var så.

En sådan du beskriver har jag också varit på jakt efter. Har hittat sådana, endel som är till för båtar och större varianter för typ Industri. Närmaste jag hittade var denna:
https://www.rinkabyror.se/artikel/kulventil-3-vags-a-15r/
Tyvärr är den inte avzinkningshärdad och får därför inte användas till kommunalt vatten. Men egen brunn går tydligen bra. Helst skulle jag dock vilja ha följande funktion, vilket ovan heller inte har (utan modifikation):
Diagram över vattenledningssystem för sommar, vinter och avstängt läge med anmärkningar.
Förstår inte varför ingen tillverkar sådana för vanligt tappvatten. Då skulle man slippa avstickande rör helt till sådana kranar som sällan används såsom utomhuskranar.

• Gilla
Eryl
  • Laddar…
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
Den då?
[länk]
Tack! Har mailat dem nu för att se om den är godkänd för kommunalt vatten. Återkommer här när jag fått svar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.