Även om man inte är i London för att shoppa verktyg så kunde man ju inte låta bli att gå in i någon av de små verktygsbutiker man gick förbi. Många prylar på liten yta verkar vara det som gäller och även om det mesta var bra saker så var det inget jag behövde för stunden.

Efter att ha fiffilurat ett tag kommer min sambo (hon som dessutom köper whisky för att överraska) fram med en pryl som vi båda tycker verkar meningslös men sedan inser kan vara en kul grej som man kanske kan få användning av. Kanske finns den i Sverige men jag har inte sett den här eller så har jag inte letat i budgethyllan på Rusta. ;)

Återstår att se om den går att använda till något vettigt. :)

http://www.bullseyetools.net/tools/true_cut_variable_template_tool.html

templatetool.gif

Inte alls meningslös, kan tänka mig en uppsjö av användningsområden där mer än en vinkel behövs.

Kan tänka mig att Mjölnaren (som bygger om en kvarn) kunde ha haft mycket nytta av dem prylen.

Tur att jag inte slängde ut prylen till förmån för ytterligare någon flaska god ale då. Upptäckte ytterligare en fördel med att åka med SAS, de släppte igenom nästan 10 kg övervikt på bagaget med orden "Ser bra ut det här". :)

Det var för att det klirrade ;)

Hade det varit lite fler leder och kortare, så hade verktyget kallats för spantmall på svenska. Används med fördel inom båtbygge/renovering.

///j

joflopp skrev:
Tur att jag inte slängde ut prylen till förmån för ytterligare någon flaska god ale då. Upptäckte ytterligare en fördel med att åka med SAS, de släppte igenom nästan 10 kg övervikt på bagaget med orden "Ser bra ut det här". :)
Det måste varit första gången!!
Jag har en personlig beef med SAS sedan jag fick klä på mig det mesta av min packning mitt på flygplatsen sedan något analstyre ville att jag skulle betala någon hundring per kilo övervikt..

Förlåt, jag är låååångt off topic nu.. :blushing:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.