mrVoodoo skrev:
Hade samma problem på vår gamla brocka, jag lyckades (efter ganska mkt våld och pill) lossa bultarna och justera kransen men det kanske inte går här? Det finns alltså ställ-/justermån på kransen om man bara lyckats lossa bultarna på min brocka, inte säkert att det finns på din men kanske värt att undersöka om du inte redan kollat. Det kan ju vara svårt att se under allt bruk och gammal rost dom har en tendens att samla på sig :)
Jo kransen är bultad och bör gå få loss och flytta med lite hederligt byasmide, det var min tanke också att försöka justera den en aning. Uppföljning kommer.

Är du säker på att det är kransen som gör att den inte snurrar så det inte är remmen som är boven?

Sitter kransen på rätt sida så går det att lägga mellan brickor.

Protte

Pumba skrev:
Är du säker på att det är kransen som gör att den inte snurrar så det inte är remmen som är boven?
Ja det skorrar i metallen när man bromsar trumman med handen.

prototypen skrev:
Sitter kransen på rätt sida så går det att lägga mellan brickor.

Protte
Ska testas, tackar!

Kom till slutsatsen att det enklaste sättet att ge blandaren nytt liv är att flytta krans och drev närmare varandra.
Började banka lös kransen, varpå den givetvis sprack. Inget en svetsglad granne inte kunde fixa dock.

Nu ska den återmonteras och testköra efter lite modifiering av själva trumman.

20160710_193636.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.