8 197 läst ·
17 svar
8k läst
17 svar
Kuben 230AW värmesystem, någon som har erfarenhet?
Lite sent svar men ....D Dane Carlsson skrev:Hej, ungefär samma här men bor inte i husvagn. Vilka val stod du emellan, vi funderade på nice 370 men läste att men mest går på elpatron. Tycker det är svårt att få opartisk hjälp där ute och att dom ser till våra förutsättningar. Huset är bara 60 kv, totalrenoverat med golvvärme. QUOTE="Anders Älvkarleby, post: 4556086, member: 398293"]Hej. Vi har beställt Kuben 230 AW men väntar fortfarande på att få huset klart så att den kan levereras och installeras. Huset skulle stått klart i oktober men förseningar på material samt till synes låg prio hos den lokale totalentrepenören gör att vi fortfarande bor i husvagn. Kontakten och samarbetet med Kuben har jag dock bara gott att säga om och känslan är att det kommer att bli perfektSedan ska vi bara se hur det blir när vi fått flytta in
Mvh, Anders
Om ditt hus är på 60 kvm så passar absolut inte en FLVP , det blir för liten luftvolym för en FLVP .
Kommer inte bli ekonomiskt/tekniskt försvarbart .
LLVP
Hej, Yes nu är pannan igång och efter lite strul med uppstarten pga lite många kockar så rullar det på bra tycker jag. Systemet uppfyller mina förväntningar och jag räknar med att det kommer att fungera finfint för oss. Men vi har ju bara bott inne sedan 1/4 så det är ju lite tidigt att säga något djupgående. Vi hade lite kallt i början och när man inte hade koll på hur man styr systemet så tog det en del uppföljningar innan vi fick grepp om det. Och efter lite justeringar så fick vi till det bra. Till vintern kommer vi att finjustera shunten för golvvärmen i nya delen vilket behövs eftersom vi har radiatorer i gamla delen och därmed högre uttemp på värmen. Ventilationen känns som den fungerar utmärkt och den är behagligt tyst. Mvh, AJ Jockewinberg skrev:
Så började vi när vi flyttade in i stugan som då var 50 kvm och bara hade direktverkande el. Vi skaffade LLVP och en vedkamin (behöll VVB på 30 liter eftersom vi bara va er två och visste att vi skulle renovera med tiden).Tomture61 skrev:
Klicka här för att svara