Halloj!
Jag skall lägga plattor (klassisk "byasten") på vår uppfart. Det handlar om ca 26m^2 och jag har frågat en plattsättare om en offert.
I offerten igår:
- 26kvm plattor (byasten grå)
- fiberduk
- bärlager
- stenmjöl
27.000kr
Alltså inte schaktning eller bortforslande av jord utan det åker jag på själv.
Jag har kollat runt och det känns som att detta pris låter lite väl högt, möjligen om grävningen också ingick så hade det varit rimligt. Eller vad tycker ni?
1038kr /kvm och med enligt mig billig standardsten.
1.
2.
1. Grå "byasten"
2. Uppfart ska förlängas under och förbi carport och förråd, totalt 26kvm.
Jag skall lägga plattor (klassisk "byasten") på vår uppfart. Det handlar om ca 26m^2 och jag har frågat en plattsättare om en offert.
I offerten igår:
- 26kvm plattor (byasten grå)
- fiberduk
- bärlager
- stenmjöl
27.000kr
Alltså inte schaktning eller bortforslande av jord utan det åker jag på själv.
Jag har kollat runt och det känns som att detta pris låter lite väl högt, möjligen om grävningen också ingick så hade det varit rimligt. Eller vad tycker ni?
1038kr /kvm och med enligt mig billig standardsten.
1.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
1. Grå "byasten"
2. Uppfart ska förlängas under och förbi carport och förråd, totalt 26kvm.
Faktum är att strax efter att jag postat detta inlägg så justerades priset, eller upplägget till att schaktning och bortforslande av jord nu ingår. Vet inte om det finns ett samband men det är helt klart värt att engagera sig lite i prissättningen.
Klicka här för att svara