Halloj!
Jag skall lägga plattor (klassisk "byasten") på vår uppfart. Det handlar om ca 26m^2 och jag har frågat en plattsättare om en offert.

I offerten igår:
- 26kvm plattor (byasten grå)
- fiberduk
- bärlager
- stenmjöl

27.000kr

Alltså inte schaktning eller bortforslande av jord utan det åker jag på själv.

Jag har kollat runt och det känns som att detta pris låter lite väl högt, möjligen om grävningen också ingick så hade det varit rimligt. Eller vad tycker ni?

1038kr /kvm och med enligt mig billig standardsten.

1. Gråa byastenar staplade på marken intill grus och vegetation, avsedda för uppfart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
2. Uppfart med grå "byasten" under carport, angränsande gräsplätt och förråd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


1. Grå "byasten"
2. Uppfart ska förlängas under och förbi carport och förråd, totalt 26kvm.
 
BirgitS
Man bör ju alltid ta in minst tre offerter och då brukar man få rätt bra uppfattning om vad som är rimligt pris.
 
  • Gilla
anders_mm
  • Laddar…
Faktum är att strax efter att jag postat detta inlägg så justerades priset, eller upplägget till att schaktning och bortforslande av jord nu ingår. Vet inte om det finns ett samband men det är helt klart värt att engagera sig lite i prissättningen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.