Det här är kanske fel del att posta i men tror det finns väldigt många duktiga här inne med kunskap.

Håller på att renovera, ska bygga nytt hus i vår är planen. Men är löjligt förtjust i lite dom små detaljera.
SÅ min tanke är att fräs kröningslist tror jag man kallar det för att sätta ovanför fönstren. En vertikal fräs hade varit nice to have. Men har iallfall ett fräsbord med tillbehör.
Det jag har svårt för att hitta vilka frässtål man ska ha, svårt att visualisera när man bara ser en liten bild på div olika stål.

Det jag förstått är att det kommer bli flera stål och köra flera gånger för att få till den. Tänker att man fräser en mall så man vet hur höjder, så alla blir samma.

har hittat lite olika varianter på nätet så ni förstår hur "slutmålet" är

• Person håller en dekorativ kröningslist, visar profil och detaljer i trä, mot bakgrund av en trädörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träfasad med specialdesignade kröningslister ovanför ett fönster, visar detaljerad träbearbetning för husrenovering.
    Skapa konto
  • Vit kröningslist ovanför fönster på grå fasad, med detaljerad profilering.
    Skapa konto
T
De exempel du har visat verkar vara uppbyggda av flera delar, med raka läkt/brädor och profilerade lister så det kanske är något du också kan göra?

Sen är det nog lättare att du tar fram den profil du vill ha och sen börjar titta på frässtål som ger de resultaten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.