11 835 läst ·
33 svar
12k läst
33 svar
Kronfönster - kundservice och garantier
Länge sedan jag jobbade med att bygga och glasa aluminiumpartier men om jag minns rätt så fanns det risk för självsprickor i glaskassetterna om det uppstår en temperaturskillnad på 35 grader.
Så om en del är skuggad och solen ligger på på en annan del av glaset så finns det en risk.
Om glaset är väldigt varmt och det skuggas och sedan sol igen så kan det i extrema fall uppstå sprickor i glaset men i praktiken var det väldigt ovanligt.
Så om en del är skuggad och solen ligger på på en annan del av glaset så finns det en risk.
Om glaset är väldigt varmt och det skuggas och sedan sol igen så kan det i extrema fall uppstå sprickor i glaset men i praktiken var det väldigt ovanligt.
Inte roligt att ta del av era erfarenheter av Kronfönster. Vi har just köpt fönster och altandörrar som släpper genom vatten mellan ram och kassett. Vi upptäckte detta för snart 2 veckor sedan och har startat upp ett reklamationsärende hos dem. Det går trögt att få dem att presentera en åtgärdsplan. Det verkar som att vi får förbereda oss på att ta hjälp av konsumentvägledaren och juridiska ombud.
Tråkigt att höra. Det som gör det svårt för oss konsumenter, är hur Kronfönster till synes tillfälligt tillämpar sina garantier och reklamationsmöjligheter. I mitt exempel så vägrade dom ge mig information om reklamationsmöjligheter, men i ett annat motsvarande tilfälle med sprucket glas, med Leon som har skrivit här, så byte dom fönster för honom.
Mitt råd är att dokumentera allting (som ni redan tydligtvis gör), och fortsätta lägga tryck på Kronfönster. Jag får tyvärr gå långa vägen om ARN, och i mellantiden hitta någon annan leverandör än Kronfönster till dom 20 fönster jag skall byta. Troligtvis inte svårt att hitta någon som erbjuder bättre kundservice, eller har bättre koll på sin kundnöjdhet.
Lycka till!
Mitt råd är att dokumentera allting (som ni redan tydligtvis gör), och fortsätta lägga tryck på Kronfönster. Jag får tyvärr gå långa vägen om ARN, och i mellantiden hitta någon annan leverandör än Kronfönster till dom 20 fönster jag skall byta. Troligtvis inte svårt att hitta någon som erbjuder bättre kundservice, eller har bättre koll på sin kundnöjdhet.
Lycka till!
B Berlins skrev:Inte roligt att ta del av era erfarenheter av Kronfönster. Vi har just köpt fönster och altandörrar som släpper genom vatten mellan ram och kassett. Vi upptäckte detta för snart 2 veckor sedan och har startat upp ett reklamationsärende hos dem. Det går trögt att få dem att presentera en åtgärdsplan. Det verkar som att vi får förbereda oss på att ta hjälp av konsumentvägledaren och juridiska ombud.
Vi har en hel del bilder och filmer på vad som händer vid regn i kombination med hård vind. Vi har svårt att se hur de ska kunna göra något annat än att ta sitt ansvar. Tack för stödet och (inte) skönt att veta att vi inte är ensamma.Z zdmh100 skrev:Tråkigt att höra. Det som gör det svårt för oss konsumenter, är hur Kronfönster till synes tillfälligt tillämpar sina garantier och reklamationsmöjligheter. I mitt exempel så vägrade dom ge mig information om reklamationsmöjligheter, men i ett annat motsvarande tilfälle med sprucket glas, med Leon som har skrivit här, så byte dom fönster för honom.
Lycka till!
Trist men med tanke på hur de verkar behandla kunderna kanske det ändå var bra. Hur har ni betalat? I vissa fall kan ju kortföretagen användas för att ta tillbaka pengarna. https://www.privataaffarer.se/articles/2014/02/27/det-okanda-sattet-att-reklamera/
Senaste nytt, från deras "ny-gamla" Facebook-sida:
"
Kronfönster: Fönster - Made by Småland Hej. I och med att företaget du köpte dina produkter av inte längre existerar, finns det ingen part som kan hjälpa till med garantiärenden. Så garantierna gäller inte längre."
"
Kronfönster: Fönster - Made by Småland Hej. I och med att företaget du köpte dina produkter av inte längre existerar, finns det ingen part som kan hjälpa till med garantiärenden. Så garantierna gäller inte längre."
Allvetare
· Västra götaland
· 10 930 inlägg
Ta hela "nyheten";L least skrev:
"
Kronfönster: Fönster - Made by Småland
25 november kl. 23:35 ·
Som många av er redan vet om gick Kronfönster AB i konkurs för några veckor sedan. Sedan dess har konkursfövaltaren jobbat febrilt med att hitta en köpare till företaget. Det är nu klart att Magnus Fransson, tidigare koncern-VD, köper hela Kronfönster och samtliga aktier i det litauiska dotterbolaget. Detta för att driva Kronfönster vidare i med samma personal och kvalité.
http://www.vxonews.se/nyhet…/storforetaget-i-vaxjo-kops-upp/
För frågor, skicka ett mail till info@kronfonster.se"
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 701 inlägg
Vad praktiskt att kunna nolla alla anspråk och bara sätta igång igen...
Dan_Johansson skrev:
Ta hela "nyheten";
"
Kronfönster: Fönster - Made by Småland
25 november kl. 23:35 ·
Som många av er redan vet om gick Kronfönster AB i konkurs för några veckor sedan. Sedan dess har konkursfövaltaren jobbat febrilt med att hitta en köpare till företaget. Det är nu klart att Magnus Fransson, tidigare koncern-VD, köper hela Kronfönster och samtliga aktier i det litauiska dotterbolaget. Detta för att driva Kronfönster vidare i med samma personal och kvalité.
[länk]
För frågor, skicka ett mail till info@kronfonster.se"
Varför? Detta var svaret på en direkt fråga ifall garantier gäller.
Och svaret ser du ju själv.
Har inget med "nyheten" som du länkar in att göra. Samt att din länkning tillför exakt noll i garantifrågan.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 930 inlägg
Det är ju ganska bra att folk som googlar på kronfönster hittar hela nyheten... På FB kan de ju rensa som de vill ...L least skrev: