Bara jag som väntade på leverans från dem? :cry:
 
Jag hörde nyligen reklam i radion för kronfönster och det var efter konkursen.
 
1 123abc skrev:
Jag hörde nyligen reklam i radion för kronfönster och det var efter konkursen.
Står ingenting på hemsidan heller.
 
J Jowl skrev:
Bara jag som väntade på leverans från dem? :cry:
Jag väntar också och nu har vi fått svar ätt våra fönster är tillverkade. Vi kan få fönster levererade av ett annat bolag med samma garantier.

Vet inte hur jag ska göra, fler som fått frågan om leverans från annat bolag?
 
P Pekkasson skrev:
Jag väntar också och nu har vi fått svar ätt våra fönster är tillverkade. Vi kan få fönster levererade av ett annat bolag med samma garantier.

Vet inte hur jag ska göra, fler som fått frågan om leverans från annat bolag?
Jag fick beskedet när jag ringde upp dem mer än en vecka efter att beräknat leveransdatum hade passerat. "Men, har du inte hört? Vi har gått i konkurs." Då var de i färd med att ringa runt till alla med utestående ordrar och meddela. Advokaterna hade listorna med vad som fanns färdigt och var det isf fanns (på lastbil, lager, utomlands etc). Fick mail från advokaterna dagen efter med beskedet att min order inte kunde levereras. Har inte hört någonting från annan part.
Blev du kontaktad av en annan tillverkare?
 
C
P Pekkasson skrev:
Vet inte hur jag ska göra, fler som fått frågan om leverans från annat bolag?
Låter som något konkursförvaltaren kan ha starka åsikter om, om det nu inte är sanktionerat därifrån.
Vår BRF var kunder till ett företag som gick i konkurs och det blev en hel del trassel med konkursförvaltaren.
 
J Jowl skrev:
Blev du kontaktad av en annan tillverkare?
Snickaren som har lagt beställningen fick info om att leverans och fakturering kunde ske genom ett nystartat bolag med samma garantier. Känns oklart hur man ska kunna lita på utlovade garantier för tillfället.
 
P Pekkasson skrev:
Snickaren som har lagt beställningen fick info om att leverans och fakturering kunde ske genom ett nystartat bolag med samma garantier. Känns oklart hur man ska kunna lita på utlovade garantier för tillfället.
Det låter jättekonstigt!
Vet du vad det nya bolaget heter? Och vem fick hen informationen av?
 
J Jowl skrev:
Det låter jättekonstigt!
Vet du vad det nya bolaget heter? Och vem fick hen informationen av?
559178-7329 Traditionsfönster
Vet dock inte vem det kommer ifrån.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.