Hej
Kan någon förklara detta har en kronbrytare som styr en innerbelysning och ytterbelysning för att tända inne måste ytterbelysning tändas.
Är det möjligt att tända dom oberoende av varandra med 3 trådar tacksam för svar innan jag släpar hit elektrikern som konstaterar att det inte går att lösa.
Kan någon förklara detta har en kronbrytare som styr en innerbelysning och ytterbelysning för att tända inne måste ytterbelysning tändas.
Är det möjligt att tända dom oberoende av varandra med 3 trådar tacksam för svar innan jag släpar hit elektrikern som konstaterar att det inte går att lösa.
Jag tror som nisse123 att det är felkopplat. Om grön går till ytterbelysningen, blå till innerbelysningen och svart är fasledaren blir det exakt på det sättet du beskriver.
Har detta fungerat förut? Är det du som har gjort någon ändring? Hur ser resten av kretsen ut?
Har detta fungerat förut? Är det du som har gjort någon ändring? Hur ser resten av kretsen ut?
Och om det inte fungerar och det mot förmodan är fasen på blå, så ska blå och grön byta plats. Det under förutsättning att det är fas+ 2 tändtrådar, som kopplats till brytaren. Det bästa är ju naturligtvis om du på något sätt kan mäta dig fram till vilken ledare, som är fas. Då sätter du den på "L" och de övriga på varsin " pil ut". Påpekas kan också att detta är gränsfall för att det ska kopplas av elektriker.nisse123 skrev:
Vart så sen vi flyttade intommib skrev:
Klicka här för att svara