Är det väl satsade pengar att använda sig av sk. "kristallfog" i badrummen med de fördelar den bär med sig ??
::)

Vad är det för nåt??

MVH//Christina.

byggimpert skrev:
Vad är det för nåt??

MVH//Christina.
Det är enligt vår kakelleverantör en ny sorts fog lämplig att använda i våtrum/dusch/diskbänk då den blir helt slät o "tät" i fogen, liksom lite "glättad" och det gör att det inte blir någon skrovlig yta som i vanlig fog, detta gör att smuts (tvålrester, stekfett etc) inte kan fästa i fogen.

Skulle enligt honom röra sig om "ett par hundra kronor" dyrare än vanlig fog på ett badrum på 7kvm o 2,60 i takhöjd.

Nån om har erfarenhet av det??
:)

Det låter ju intressant, jag har dock ej hört talas om det. Be att få se ett fogprov på hur det ser ut.

ClasseClas
Låter vettigt med en fog som håller sig fräsch tex i duschutrymmen. Be att få kolla på fogen IRL. Personligen skulle jag inte välja fogen om den är blank; en helblank kakelvägg skulle se suspekt ut i mina ögon.

Håller med ClasseClas, egenskaperna låter ju utmärkta, men om den blir blank eller glansig så låter det mindre snyggt även i mina öron (men det är ju osett förstås ;)) men lite känns det som att "natur" känslan försvinner, den traditionella fogen ger ju lite känsla av murbruk till stenmaterialet i kakel/klinker och ifall detta ger ett 'plastigt' intryck så vete katten..... :-/

MVH//Christina

hmmm.. bra synpunkter bägge två, skall be att få studera den lite nogrannare en gång till.
Första gången såg det okej ut men det kan ju bli som ni beskriver.
:)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.