3 829 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Kristallfog
Vad är det för nåt??
MVH//Christina.
MVH//Christina.
Det är enligt vår kakelleverantör en ny sorts fog lämplig att använda i våtrum/dusch/diskbänk då den blir helt slät o "tät" i fogen, liksom lite "glättad" och det gör att det inte blir någon skrovlig yta som i vanlig fog, detta gör att smuts (tvålrester, stekfett etc) inte kan fästa i fogen.byggimpert skrev:
Skulle enligt honom röra sig om "ett par hundra kronor" dyrare än vanlig fog på ett badrum på 7kvm o 2,60 i takhöjd.
Nån om har erfarenhet av det??
Låter vettigt med en fog som håller sig fräsch tex i duschutrymmen. Be att få kolla på fogen IRL. Personligen skulle jag inte välja fogen om den är blank; en helblank kakelvägg skulle se suspekt ut i mina ögon.
Håller med ClasseClas, egenskaperna låter ju utmärkta, men om den blir blank eller glansig så låter det mindre snyggt även i mina öron (men det är ju osett förstås
) men lite känns det som att "natur" känslan försvinner, den traditionella fogen ger ju lite känsla av murbruk till stenmaterialet i kakel/klinker och ifall detta ger ett 'plastigt' intryck så vete katten..... :-/
MVH//Christina
MVH//Christina
Klicka här för att svara