Nu med rekordlåg ränta så är det bara att sätta hårt mot hårt när man pratar med banken. Säg att ni byter bank på stående fot om dom inte sänker räntan rejält.

Det handlar bara om att kriga, tjafsa och aldrig ge sig:)

2.30% i rörlig ränta (ej 3-mån) hos Handelsbanken talar sitt tydliga språk att det fungerar.

tycker 3 månaders på 2.0% är ok.

3 månader räntan tycker i och för sig inte jag är speciellt viktig. de längre räntorna har större betydelse för vanliga svenssons med kneg och familj.
men visst fn har ni rätt ge dem vad de tål 8)

3 månaders räntan 1,90% :)

/matte

skyfox skrev:
3 månaders räntan 1,90% :)

/matte
Vilken bank? :)

MVH//Christina.

SEB!

Kanske ska tilläggas att vi har 0,6% rabatt på gällande ränta via modulenthus.

Behöver vi säga att vi inte är ledsna ;)

//Matte

skyfox skrev:
Behöver vi säga att vi inte är ledsna ;)

//Matte
Nej det behöver du egentligen inte säga ;), låter som en jättebra "deal", det är bara att gratulera :)

MVH//Christina.

Vi har (hade) en liknande deal med SEB via Onsalavillan; men den verkar vara avskaffad. Den annonseras iaf inte längre på O-villans hemsida.....

Det verkar som om det finns större utrymme för räntekrig om man bor i en mindre ort än i Stockholmsområdet. Här är banken inte särskilt förhandlingsvänlig, och jag vet ännu ingen som i Stockholm med omnejd skulle kunna få 1,90 % i SEB. Suck.
Meddela mig gärna om jag har fel, för i så fall tänker jag om.

/eva

hej Eva jag skulle vilja påstå att det är tvärtom.. vi bor på liten ort med bara en bank och vi har inte lyckats så bra :( Vi tjänar ganska hyfsat men har ingen kontantinsatts, men har nuvarande hus lån där. Och vi fick inte lån någon annan stanns trots att vi "bara" lånar 1,5 milj. och vi fick 4,5 % på kreditivet men lyckades att få ned den till 3,5%. kanske inta toppen men det får väl duga...Malin

skyfox skrev:
Kanske ska tilläggas att vi har 0,6% rabatt på gällande ränta via modulenthus.
Vi har fått ett liknande erbjudande. Dock gäller vår rabatt endast då vi övergår från byggnadskreditiv till hypotekslån. Om man då får för sig att binda i endast tre månader så KAN rabatten vara borta då det är dags att sätta om lånen. Har er rabatt någon giltighetstid, t.ex. att den gäller i fem år, eller är det samma som för oss?

Vi har 0,6% rabatt i fem år hos Handelsbanken OCH vi bor i Stockholms området. ;D

så vilken ränta har ni och hur är det hela fördelat?

Precis.. hur ska man fördela räntan?

/Björn

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.