1 270 läst ·
17 svar
1k läst
17 svar
Kriga för räntan!
Sida 1 av 2
Nu med rekordlåg ränta så är det bara att sätta hårt mot hårt när man pratar med banken. Säg att ni byter bank på stående fot om dom inte sänker räntan rejält.
Det handlar bara om att kriga, tjafsa och aldrig ge sig
2.30% i rörlig ränta (ej 3-mån) hos Handelsbanken talar sitt tydliga språk att det fungerar.
Det handlar bara om att kriga, tjafsa och aldrig ge sig
2.30% i rörlig ränta (ej 3-mån) hos Handelsbanken talar sitt tydliga språk att det fungerar.
Det verkar som om det finns större utrymme för räntekrig om man bor i en mindre ort än i Stockholmsområdet. Här är banken inte särskilt förhandlingsvänlig, och jag vet ännu ingen som i Stockholm med omnejd skulle kunna få 1,90 % i SEB. Suck.
Meddela mig gärna om jag har fel, för i så fall tänker jag om.
/eva
Meddela mig gärna om jag har fel, för i så fall tänker jag om.
/eva
hej Eva jag skulle vilja påstå att det är tvärtom.. vi bor på liten ort med bara en bank och vi har inte lyckats så bra
Vi tjänar ganska hyfsat men har ingen kontantinsatts, men har nuvarande hus lån där. Och vi fick inte lån någon annan stanns trots att vi "bara" lånar 1,5 milj. och vi fick 4,5 % på kreditivet men lyckades att få ned den till 3,5%. kanske inta toppen men det får väl duga...Malin
Vi har fått ett liknande erbjudande. Dock gäller vår rabatt endast då vi övergår från byggnadskreditiv till hypotekslån. Om man då får för sig att binda i endast tre månader så KAN rabatten vara borta då det är dags att sätta om lånen. Har er rabatt någon giltighetstid, t.ex. att den gäller i fem år, eller är det samma som för oss?skyfox skrev:
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Vi har 0,6% rabatt i fem år hos Handelsbanken OCH vi bor i Stockholms området. ;D