hsd
Zixten Zixten skrev:
Spräng bort skiten!!?? 😀😀😀😀😀

[media]
[media]
Beställ glasmästare i god tid 😉

hsd
Grannen tog in en grävmaskin och rensade en massa stubbar, klart och bortforslat på en förmiddag
Kostade säkert en del

hsd hsd skrev:
Grannen tog in en grävmaskin och rensade en massa stubbar, klart och bortforslat på en förmiddag
Kostade säkert en del
Tja, om maskinen kostade 1200kr/h och jobbet blev färdigt på en förmiddag är det väl inte så farligt, ska det vara billigt eller gratis lär man få göra det själv.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Tja, om maskinen kostade 1200kr/h och jobbet blev färdigt på en förmiddag är det väl inte så farligt, ska det vara billigt eller gratis lär man få göra det själv.
Eller snika in sig när grannen har en grävmaskin på tomten. Jag fick 20 traktorlass (runt tre kubik per lass) fyllnadsjord utlagd för 1500 kr...

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Eller snika in sig när grannen har en grävmaskin på tomten. Jag fick 20 traktorlass (runt tre kubik per lass) fyllnadsjord utlagd för 1500 kr...
Ska man betala för att hjula eller traila maskinen till sin fastighet lär det tillkomma några tusen.

• Gilla
STA
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Ska man betala för att hjula eller traila maskinen till sin fastighet lär det tillkomma några tusen.
Precis. Det jobbet var iofs gratis i detta fallet då det var grannens brors maskin.

Kaliumnitrat, KNO3. Borrade hål, häll i - 4-8 veckor senare är stubben helt mjuk

• Gilla
sheds
  • Laddar…
Gran >50cm diam.
Tidsåtgång ca 40 minuter.

• Tripod och blockvinsch används för att dra upp en stubbe i gräsig skogsmark; grävd tid var 40 minuter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Granstubbe över 50 cm i diameter på ett släp, med rötter synliga. Underlag av grus och gräs i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Om man har tillgång till traktor, rundsling/kedja och ett hjul.
Jag hade nog inte stått där han står...

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
E Et1975 skrev:
Gran >50cm diam.
Tidsåtgång ca 40 minuter.
Är den trebenta bocken byggd för ändamålet?

Jag skulle behöva någonting liknande som jaf kan bära med mig då jag tar upp stubbar till båtvirke i skogen i tjällossningstiden och inte kan komma dit med traktor.

Alfredo Alfredo skrev:
Jag hade nog inte stått där han står...
Det var nog den 200:ade stubben han drog upp. 😀

/Höghus

Höghus Höghus skrev:
Det var nog den 200:ade stubben han drog upp. 😀
Det är då det börjar bli farligt...

H heimlaga skrev:
Är den trebenta bocken byggd för ändamålet?

Jag skulle behöva någonting liknande som jaf kan bära med mig då jag tar upp stubbar till båtvirke i skogen i tjällossningstiden och inte kan komma dit med traktor.
Den är gjord för att dra upp trästolpar ur marken.

E Et1975 skrev:
Den är gjord för att dra upp trästolpar ur marken.
Jaha. Jag funderar på att svetsa ihop någonting liknande för stubbar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.