Hej
Jag har haft översvämming i källaren pga att det vart stopp i kommuns VA nät, vad kan jag kräva för timmersättning vid rivning städning ombyggnation mm.Finns det nån praxis för sådant, självklart kommer att kräva dom på självrisken för hemförsäkringen för den första skadan, den andra täckte inte hemförsäkringen så då har jag stått för allt matriel och arbet själv.

Nu har dom insett att det ÄR nåt fel på deras VA nät...

Tacksam för svar.
Perra

Jag gissar att det inte bara är du som drabbats. Här finns det därför chansen att alla drabbade, eller åtminstone många av de drabbade, går samman och kräver en skälig ersättning tillsammans. Dels kommer kommunen att spara pengar som skall göra en deal istället för många, dels kommer ni att bli en starkare kraft att tala med, därför att ni kan köra enligt principen "en för alla - alla för en".

Men, jag har också hört att det är grymt svårt att få ersättning från kommunen för sådana skador. Det kan bli en lång och resultatlös kamp.

Swetrot skrev:
Jag gissar att det inte bara är du som drabbats. Här finns det därför chansen att alla drabbade, eller åtminstone många av de drabbade, går samman och kräver en skälig ersättning tillsammans. Dels kommer kommunen att spara pengar som skall göra en deal istället för många, dels kommer ni att bli en starkare kraft att tala med, därför att ni kan köra enligt principen "en för alla - alla för en".

Men, jag har också hört att det är grymt svårt att få ersättning från kommunen för sådana skador. Det kan bli en lång och resultatlös kamp.
Jag har kollat lite med kommunens VA-folk och det låter som att dom kommer att erstätta självrisken och matriella skador men jag vill ha ersättning för den tid(semdagar) som jag lagt ner osv...
/Perra

C
Yrka vad Du tycker är skäligt för Ditt arbete....

Om Du är advokat har Du normalt en timdebitering som kanske är 1250:-/ är Du hygientekniker(städare) kanske Du har 100:-/tim.Snickare har nåt annatr etc. etc.
Kommunen kommer säkert att betala Dig skälig ersättning för Ditt arbete

Carra

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.