11 864 läst ·
66 svar
12k läst
66 svar
Krav på förråd för utomhusrullstol, cyklar mm.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Din rullstol blir mindre värd om du parkerar den i garagetKnockOnWood skrev:
Han har nu sagt att garaget får användas som förråd men att den måste nås inifrån huset. Garaget ligger en halvtrappa ner så i så fall får vi bygga en ramp. Alternativt, ta bort dörren mellan tvättstuga och garage och rita in ett förråd i garaget och ett förråd i huset (det inritade förrådet under trappan räcker inte, och inte heller vår hall på 13kvm). Arkitekten ska se om hon kan rita om tvättstugan på något sätt. Vi skickade faktiskt ett syrligt mail till vår handläggare samt hans chef. Vi tycker att kraven börjar bli orimliga faktiskt...
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vi skickade till stadsbyggnadsarkitekten. Tyvärr hjälper det inte att kontakta ordföranden i nämnden för det är min pappa. Jäv...Hemmakatten skrev:
Hm? Kan det vara så tråkigt att den här handläggaren har något emot TS pappa som denne kanske haft någon slags yrkesmässig negativ kontakt med? Märkliga saker och skeenden är mycket sällan EGENTLIGEN märkliga utan VERKAR märkliga eftersom man inte vet den bakomliggande naturliga orsaken. Jag tyckte det här från början var mycket märkligt men nu kanske det klarnar? Hoppas jag har fel annars är nog det där med jäv redan ett faktum sedan länge...
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Jag tycker att du ska fråga hur de stödjer sina beslut baserat på vilka underlag? om de fortsätter tjafsa om 3:23 så kan du rita tvättstugan 25m ifrån entrén. Helt i enlighet med 3:23R Rebsve skrev:Han har nu sagt att garaget får användas som förråd men att den måste nås inifrån huset. Garaget ligger en halvtrappa ner så i så fall får vi bygga en ramp. Alternativt, ta bort dörren mellan tvättstuga och garage och rita in ett förråd i garaget och ett förråd i huset (det inritade förrådet under trappan räcker inte, och inte heller vår hall på 13kvm). Arkitekten ska se om hon kan rita om tvättstugan på något sätt. Vi skickade faktiskt ett syrligt mail till vår handläggare samt hans chef. Vi tycker att kraven börjar bli orimliga faktiskt...
Fråga om det finns några domar som stödjer detta problem.
Eller, hur bråttom har ni? Om Ni ska lämna in ritningen så som Ni vill ha det. När ni får avslag överklaga till LS. Där lär ni få rätt. Åtminstone baserat på att Ni följer DP i övriga steg.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Alltså, jag tror snarare att det kan vara så att han inte vågar släppa igenom något som skulle kunna lukta jäv. Att det skulle kunna uppstå en situation att andra skulle kunna säga att vi fick igenom saker pga att min pappa är ordförande.Fulkemisten skrev:
Hm? Kan det vara så tråkigt att den här handläggaren har något emot TS pappa som denne kanske haft någon slags yrkesmässig negativ kontakt med? Märkliga saker och skeenden är mycket sällan EGENTLIGEN märkliga utan VERKAR märkliga eftersom man inte vet den bakomliggande naturliga orsaken. Jag tyckte det här från början var mycket märkligt men nu kanske det klarnar? Hoppas jag har fel annars är nog det där med jäv redan ett faktum sedan länge...
Ja, frågan är om det är värt det? Och apropå ditt andra inlägg så nej, vi följer inte DP. Vi bygger lite på prickmark pga liten tomt och mycket märklig prickad mark.B Byggdjuret skrev:
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Jag har aldrig hört talas om att man skulle behöva bygga ett förråd samtidigt.
Jag skulle vilja veta var det står någonstans. Och när det gäller att tolka in 3:23 skulle jag vilja se någon dom som säger att den skall vara med när man bygger villa.
Är det någon som har den här informationen?
Jag skulle vilja veta var det står någonstans. Och när det gäller att tolka in 3:23 skulle jag vilja se någon dom som säger att den skall vara med när man bygger villa.
Är det någon som har den här informationen?
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Då blir det svårt att överklaga...R Rebsve skrev:
Du får fråga var du ska placera postboxarna. Eller varför ska du ha massa postboxar för?
Boverket svarade mig att det gäller småhus också.B Byggdjuret skrev: