3 921 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Krav på brandskydd i hobbyverkstad?
Jag har ett isolerat utrymme i logen på ca 100kvm som jag tänkte inreda till verkstad för lite hobby verksamhet.
Vad finns det för krav på brandskydd?
Logen består av trästomme med plåt på utsidan, isolering och insidan är klädd med OSB.
Vad är det som behövs? Dubbelgips överallt?
Vad finns det för krav på brandskydd?
Logen består av trästomme med plåt på utsidan, isolering och insidan är klädd med OSB.
Vad är det som behövs? Dubbelgips överallt?
Dubbelgips tror jag räcker i "garaget" är osäker om det räcker på "svetsplats" dock brukar (åtminstone jag) svetsa lite varstans i garaget.
Tror mer på sunt förnuft och lättillgänglig brandsläckare.
Kanske plåtklädda väggar?
Ska du inte svetsa så är gips tillräckligt.
Tänk också på att om du ska svetsa så är rökutsug himla nice om man inte ska ha dörrarna öppna. Senast idag rökfyllde jag garaget när jag svetsade MED dörrarna öppna, håhåjaja, skiten höll iaf
Tror mer på sunt förnuft och lättillgänglig brandsläckare.
Kanske plåtklädda väggar?
Ska du inte svetsa så är gips tillräckligt.
Tänk också på att om du ska svetsa så är rökutsug himla nice om man inte ska ha dörrarna öppna. Senast idag rökfyllde jag garaget när jag svetsade MED dörrarna öppna, håhåjaja, skiten höll iaf
Med en jänkare och en Caddy i bilflottan så är svetsning en del av vardagen:S
Suntförnuft räcker ju oftast långt men vad säger försäkringsbolagen?
Plåt har jag nog tänkt sätta utanpå gipsen, farsan klädde sin verkstad med vit korrugerad plåt och det blev väldigt ljust och fint
Suntförnuft räcker ju oftast långt men vad säger försäkringsbolagen?
Plåt har jag nog tänkt sätta utanpå gipsen, farsan klädde sin verkstad med vit korrugerad plåt och det blev väldigt ljust och fint
Klicka här för att svara