Såg och klämde på en likadan på Mekonomen idag, 7350kr, så vet du om du gjort en bra affär...:thumbup:

Akahigi
Betalade 6500 med frakt till dörren och 20m avloppsslang så då får man ju vara nöjd :)

Sedan kostade väl ett paket 13A säkringar 40kr...

Den kom väl paketerad från tyskarna, på en liten pall. Kändes också bra.

• Gilla
Remne
  • Laddar…
Akahigi
bobas skrev:
Blev det från [länk]
Exakt... Kom med Schenker, €50.

• Gilla
bobas
  • Laddar…
Missar jag nåt här eller? En ny i Sverige kostar 6399kr inkl. frakt.

DrBosa skrev:
Missar jag nåt här eller? En ny i Sverige kostar 6399kr inkl. frakt.
Hur mycket kostar den extra avloppsslangen då?
Billigaste 1152 jag hittar i Tyskland kostar 559 € om jag inte minns fel, och de ville ha 59 € för frakten.

Aha, ja den kanske kostar en slant, det var det jag missade.

Akahigi
Tror det var €70 det avloppskitet kostade som jag köpte, tog lång modell för att kunna blåsa ur dräneringsslangarna också. Köper man svensk maskin är den strypt typ 500watt har jag för mig. Därav behöver man 13A säkring för den tyska. Blev rekommenderad Hytec av en bekant, tror de tar €575 för 1152...

Jag köper generellt sett inte nödvändigtvis svenskt ens om det är lika billigt. Har fått bättre service av utländska ställen, särskilt Amazon. Det kan man givetvis ha åsikter om, men sån är jag ;)

• Gilla
Masses
  • Laddar…
Schyssta bananer!

Ett styck 1252 beställd, plus en foamlance.

jojjeblom skrev:
[länk]
Den där adaptern tror jag är för Nilfisk/Altos mässingsbajonett och den passar inte för konsumenttillbehören som har en plastbajonett.
Då måste man komplettera med en så'n här:
http://shop.bollnasbilvard.se/ovrig...lto-adapter-fran-professionell-till-konsument
...och det blir lite väl dyrt kanske.

Någon som har hittat en prisvärd adapterlösning för att använda Nilfisk/Alto konsumenttillbehör men en Kränzle?

Akahigi
Med tanke på vilken kvalitet det är i konsumenttillbehören kanske det är lika bra att sälja dem på blocket och köpa Kränzle?

De är ju inte svindyra heller, över nätet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.