9 390 läst ·
22 svar
9k läst
22 svar
Krånglar Systemair VSR500 mindre än Heru 160 S EC?
Hej alla!
Det blev ett Heru 160 S EC. Jag tyckte att jag fick mest respons på Heru och 160 S är det nyaste på marknaden.
Dessutom kan man enkelt plocka ur värmeväxlare och motorer vilket gör det lättare både när det ska lyftas upp på vinden och när det ska servas.
De andra är säkert också mycket bra, men kanske inte lika bra...
Tack för hjälpen!
Det blev ett Heru 160 S EC. Jag tyckte att jag fick mest respons på Heru och 160 S är det nyaste på marknaden.
Dessutom kan man enkelt plocka ur värmeväxlare och motorer vilket gör det lättare både när det ska lyftas upp på vinden och när det ska servas.
De andra är säkert också mycket bra, men kanske inte lika bra...
Tack för hjälpen!
Bytt fläktar och och problem med rotor /rem på på jobbet på flera villa aggregat av Östbergs. Känns som dom är överrepresenteradeB Byggmarodören skrev:Vi har ett Systemair VTR som funkar bra, om än en aning högljutt.
Jag hade planerat för ett Heru aggregat, för alla jag känner har det (och dom är nöjda/har inte haft problem med dom), men ventilationsfirman som installerade hade helt slutat med Östbergs aggregat för de påstod det var för mycket problem med dom. Om det stämmer eller firman bara hade dåliga marginaler på Heru vet jag inte![]()
Medan andra fabrikat sällan har problem . Swegon och systemair .prylar . brukar vara säkra kort.
Skulle nog kolla på konfovent i dagsläget med appstyrning mm. Känns som dom just nu ger mest för pengarna..om jag valde ett privat idag..
Produkter som diskuteras: "fläktar"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Jag hörde idag från en väl insatt källa att nya Heru 160 dras med en del barnsjukdomar. Är Systemair VSR 500 ett bättre alternativ då tycker du?E _Elman_ skrev:Bytt fläktar och och problem med rotor /rem på på jobbet på flera villa aggregat av Östbergs. Känns som dom är överrepresenterade
Medan andra fabrikat sällan har problem . Swegon och systemair .prylar . brukar vara säkra kort.
Skulle nog kolla på konfovent i dagsläget med appstyrning mm. Känns som dom just nu ger mest för pengarna..om jag valde ett privat idag..
Jag vet tyvärr inte mer än att det förekommer en del problem och att fläktar returneras till fabriken. Jag är själv väldigt sugen på ett Heru 160 själv då de tidigare varit bra och jag tror att de ändå fortfarande är bra, barnsjukdomar till trots. Man har ju garantier att luta sig mot till en början i alla fall.B Byggmes skrev:
Kanske lite sent nu men du efterlyste Systemair-krångel:B Byggmes skrev:
Alla lägenheter i min brf fick Systemairs VR300 installerade, alltså ett aggregat per lägenhet. Vi har problem med att drivmotorn till värmeväxlaren går sönder och börjar låta efter ett par år (lagom till garantin har gått ut...). Jag vet inte hur många motorer som har bytts men det är många.
Mitt heru tuggar fortfarande på efter mer än tio år, en rem till värmeväxlaren bytt de första åren, satte då två remmar för att säkra upp, filterbyte en gång årly, f7 i tilluft, f5 i frånluft. Supernöjd, men skulle vilja ha ut data till mobilen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden