2 181 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
krångel
Hej, snickarna lämna mitt tak och gick på semester nu, det sitter ingen plåt kring skorstenen och takpannor ligger inte på ordentligt på vissa ställen.
Vem ansvarar för att det är tätt? Jag har krävt att de åtgärdar bristerna men de vill inte förräns de är tillbaka efter semestern.
Besiktningsmannen kan inget göra heller.
Är det dags för en stämning snart?
Ar haft snickarna springades här i två år nu!!
Vem ansvarar för att det är tätt? Jag har krävt att de åtgärdar bristerna men de vill inte förräns de är tillbaka efter semestern.
Besiktningsmannen kan inget göra heller.
Är det dags för en stämning snart?
Ar haft snickarna springades här i två år nu!!
Du är per definition byggherre om du äger huset. Du har yttersta ansvaret och får väl anlita någon annan för att säkra det som du anser vara bristfälligt om nu andra du anlitat inte vill,inte kan eller vägrar att göra färdigt.
Men underlagsduken är väl klar ?
Då klarar taket sig och vid skorstenen finns väl ett underbeslag eller åtminstone så är väl duken uppdragen och limmad mot skorstenen.
Om detta är klart kan du sova lugnt för det är duken som ska ta eventuellt inträngande vatten under pannorna.
Tror nog att du är lite väl mycket uppretad just nu
Då klarar taket sig och vid skorstenen finns väl ett underbeslag eller åtminstone så är väl duken uppdragen och limmad mot skorstenen.
Om detta är klart kan du sova lugnt för det är duken som ska ta eventuellt inträngande vatten under pannorna.
Tror nog att du är lite väl mycket uppretad just nu
Prio nr 1 är att dokumentera - åtgärda
sedan kan du diskutera prisavdrag för dina nödvändiga åtgärder, kanske ända till Tingsrätten men förmodligen inte värt besväret i förhållande till möjlig ersättning.
Som oceanis skriver det är kanske så att snickarna anser det vattensäkert, och om dom är skickliga yrkesmän så har/får dom rätt vid en ev. tvist.
sedan kan du diskutera prisavdrag för dina nödvändiga åtgärder, kanske ända till Tingsrätten men förmodligen inte värt besväret i förhållande till möjlig ersättning.
Som oceanis skriver det är kanske så att snickarna anser det vattensäkert, och om dom är skickliga yrkesmän så har/får dom rätt vid en ev. tvist.
Och varför har du då inte avslutat med dessa "hantverkare" för länge sedan!!??Jimboy_ skrev:
Har du anlitat dom utan referenser eller är det lågbudget hantverkare?
Det som låter billigt brukar bli dyrt i slutändan på ett eller annat sätt
Nejdå inte lågbudget, tvärtom svindyra och hade bra referenser. Ja varför har jag inte avslutat samarbetet? För att det sprungit besiktningsmän här och hittat nya fel och jag har gett dom chanser att åtgärda felen
Klicka här för att svara