Kranen till min mammas tvättmaskin droppar, det droppar snarare nerifrån än från själva vredet, markerat med röda pilen. Det droppar enbart när vredet är på.
Jag köpte ny krankägla, men märkte när jag skulle byta att det var en annan model (gamla nedan).
Har sökt lite och har iaf inte hittat liknande på någon affär.
Men eftersom det läcker nerifrån, kan det trots allt vara krankäglan, eller vad kan jag mer kolla?
Nederdelen (dvs röda pilen) ser ut att kunna skruvas ur, men har inte försökt då jag inte har så stor insexhylsa...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag köpte ny krankägla, men märkte när jag skulle byta att det var en annan model (gamla nedan).
Har sökt lite och har iaf inte hittat liknande på någon affär.
Men eftersom det läcker nerifrån, kan det trots allt vara krankäglan, eller vad kan jag mer kolla?
Nederdelen (dvs röda pilen) ser ut att kunna skruvas ur, men har inte försökt då jag inte har så stor insexhylsa...
Redigerat:
Klicka här för att svara