Vad är felet på denna kran som fortsätter att rinna så mycket efter avstängning och hur kan jag åtgärda det? Den droppar inte när den är avstängd.

Förstår inte.

Kranen rinner ju ganska kraftigt efter att jag stängt av den. Har en likadan i köket och där stannar vattenrinningen direkt när jag stänger av den. Tyckte att det framgick tydligt på filmen.

Detta är kranen i köket. Stor skillnad mot den andra.

Jag skulle gissa på att kranarmen eller silen är täppt av skit.

Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Jag skulle gissa på att kranarmen eller silen är täppt av skit.
Jag får skruva isär kranen kolla om det eventuellt kan vara kalkavlagringar då.

Har du någon strålsamlare i blandaren? Testa att byta strålsamlare mellan blandarna och se om det blir någon skillnad.

• Gilla
Fogsvansar
  • Laddar…
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Har du någon strålsamlare i blandaren? Testa att byta strålsamlare mellan blandarna och se om det blir någon skillnad.
Jag har ingen sån men testade att byta silarna med varandra utan resultat. Problemet blev dock att nu rinner det från båda blandarna när jag satte tillbaka dom på sin egen kran. :rolleyes:

R Riala skrev:
Jag har ingen sån men testade att byta silarna med varandra utan resultat. Problemet blev dock att nu rinner det från båda blandarna när jag satte tillbaka dom på sin egen kran. :rolleyes:
Jag har samma FMM blandare som du har, när jag tar bort strålsamlaren så tömmer den ut vattnet i pipen, med den på så stannar vattnet direkt.
Felet måste ligga i strålsamlaren hos dig.

• Gilla
Riala
  • Laddar…
Stoppade silarna i ättika en stund och satte tillbaka dom igen. Samma problem kvar på båda. Satte på och stängde av kranarna ett par gånger och plötsligt kom en luftpuff och sen var problemet borta på båda kranarna. Så nåt skit var det i silarna tydligen.

• Gilla
nikasp och 1 till
  • Laddar…
nikasp
Då ska jag testa på vår Grohe som börjat göra samma lika då och då senaste dagarna :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.