Nu börjar vi bli så många i familjen att det är dags att skaffa fler sovplatser på landet. Vår tanke är att sätta upp ett enkelt fritidshus på plintar för att få mer utrymme. Eftersom det är på landet, så kan man mycket väl tänka sig en och annan semestertimme för att bygga upp det (så långt en vanlig svensson kan själv). Vi vill ju också komma undan så billigt som möjligt. :)

Jag har letat bland alla inlägg, men har inte hittat riktigt de svar jag letar efter. Vår tanke är trots enkelheten att köpa en komplett byggsats av ett fritidshus med toa (dusch?), kök/pentry, 2 - 3 sovrum och kanske ett allrum som dessutom är köket. Egentligen kanske något liknade alla de olika stugor man hyr under skidsemester i Sälen, Grönklitt, Idre osv

Är det någon av er välkunniga som har råd och tips på tillverkare, som stämmer in på ovanstående beskrivning och kan fungera bra att ha göra med när vi pratar om fritidshusbygge på Gotland?
:)

Hmm - ni kanske redan sa att det inte passade - men jag rekommenderar CA-boden (www.caboden.se). Jag byggde deras Onsala 2007-2008 - och är mkt nöjd.

Då är det dock en stomme ni köper - så invändiga väggar etc får ni köpa material till och bygga upp själva. Även el, tapeter, osv osv får man köpa själva...

Iof tror jag nog att Christer (ägaren) kan fixa material till insidan också i materialsatsen - det är ett relativt litet företag så flexibiliteten verkar rätt stor - men det får ni isf fråga om.

/K

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.