23 194 läst ·
21 svar
23k läst
21 svar
Kostnad vid byte av plåttak?
Jag skulle också fundera på om det verligen blir en bra lösning att montera det nya taket ovanpå det befintliga? Ni kommer ju då inte att ha någon ny takpapp bakom det nya taket utan bara ett dåligt plåttak och en ännu sämre takpapp. Dessutom så blir taket antagligen ganska "högt" vilket påverkar utseende på takfoten och vid vindskivor.
Om dessutom brädorna som är skadade är råspont/undertak så måste man ju ändå riva bort allt ovanpå för att komma åt att reparera?
/Krille
Om dessutom brädorna som är skadade är råspont/undertak så måste man ju ändå riva bort allt ovanpå för att komma åt att reparera?
/Krille
Medlem
· Stockholm
· 826 inlägg
Ta själv reda på vad materialet kostar. Planja har en bra simulator/pris app på sin site. Takplåt gissar jag 50.000. Hela avvattningssystemet gissar jag 30.000 (mer osäker där). Övrigt?. Då ser du vad han vill ha betalt för jobbet, och hur mycket ROT skulle ha gett vid ett vitt jobb
Nyfiken:P Per i Hamrånge skrev:
Hur uppskattar du de siffrorna utan att ha några mått på huset?
Jag ska under hösten också byta tak. Dubbelfalsat plåttak med hängrännor osv. Ca 140-150kvm takyta och där har jag fått pris på 80k. Ca 40k för material och ca 40k för arbete. Allt svart. Dock är det inte medräknat för förarbete och underlagspapp.
A Addelin skrev:
det var ett väldigt bra pris , grattis
Klicka här för att svara