Har inte nyttjat något rot alls i år så det är bra det iaf, så vill få det gjort så fort som möjligt, känner ni till någon bra firma? Bor utanför Halmstad...

Ring till Nivell och fråga, det gjorde jag och fick då tag på Habab (i Stockholm) som gjorde superbra jobb.

Är mekanisk ventilerade Platon matta lika bra som ett nivellgolv??? Fick tips från en kompis om en bra firma som lägger in mekaniskt ventilerade Platon golv, men läst lite om att det kanske inte är lika bra på stora ytor med mera....

Måste du byta syllarna om dom inte är fuktskadade? Dom lär väl torka ut om du ventilerar golvet och ev lukt försvinna också. Har själv lagt in granabgolv nyligen och är nöjd men samtliga tillfrågade "experter " hade olika lösningar. Fukt verkar vara ett mysterium...

Grundregeln är allt organiskt bort och inte i kontakt med plattan. Platon fungerar som du redan konstaterar bäst i mindre rum. Jag skulle inte tro att du får tillräckligt luftflöde för hela plattan med Platon.

Det känns som jag vill byta syllarna när det ändå är utrivet men får väl göra med experterna vad dom tycker, blir i alla fall ventilerat golv ala novell då, känns som en säkrare lösning, känns som man vill fuktmäta syllarna runt om i alla fall när allt är utrivet....

Vad hade du för pris på inläggningen av granabgolvet??? Du bor möjligtvis inte i Halland eller närheten???

Jag fixade vårt golv i våras, vi hade samma problem som, bortsett ingjutning av reglar.
Tips är att kolla Jape. I vårt fall blev det halva priset, och deras system har inga problem med ytor av er storlek.
Tyvärr kommer jag inte ihåg den exakta siffran, men jag har för mig att våra 50 m2 kostade runt 30.000 inkl tätningstest och inställning av luftflödet.
Ja, de rekommenderar givetvis att golvet ska vara helt plant, men det fungerar bra ändå. Vårt golv var en mindre katastrof, men pga väldigt låg bygghöjd tog vi ändå detta system med en typ "platonmatta". Faktum är att golvspånplattorna och trägolvet gör konstruktionen så stabil att det absolut inte märks att underlaget inte var 100.
Vi har haft systemet i 5 månader. Inneluften förbättrades markant, golvet blev varmare och våra kläder luktar inte mugg längre :)

• Gilla
anis och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.