Status
Inte öppen för fler kommentarer.
När vi sålde vår förra gård så fick köparna betala för att få tidigare tillträde, så jag förstår inte varför dom skall bekosta ert boende.

blob skrev:
Du har uppenbarligen inga kunskaper inom ekonomi, håll dig därför borta från att skriva i forum som rör ekonomi, tack.
Man måste inte vara otrevlig och sniken för att man har bra kunskaper i ekonomi. Om man ändå är det går det bra att ta varje chans till egen vinning utan att tänka på andra.

Erik

blob skrev:
Jag gissar att säljarna har lån kvar på villan och därmed betalar räntor på några tusenlappar för denna månad. Detta slipper de om vi flyttar in tidigare. Därmed borde vi kunna pruta?
Hade jag aldrig gått med på, varför ska man som säljare betala köparens boende?

Mikael_L
blob skrev:
Är det därför rimligt att pruta på driftskostnaderna för att flytta in en månad tidigare? De skulle ju tjäna på att bli av med det. Alltså att vi delar på driftskostnaderna för den månaden.
Det behöver du väl inte skriva här och fråga om :O Det är ju bara att fråga säljarna.

Men nu vet du också hur många andra här tycker.
Vill du veta min åsikt, men det vill du nog inte, så tycker jag också att driftskostnaden hör till den som är ägare av huset vid tidpunkten.

Milkshaken skrev:
Huset kostar väl ett par mille, och då märks väl inte en sån skitsumma
En tusenlapp är alltid en tusenlapp.Tycker du annorlunda kan du lägga på en tusenlapp nästa gång du köper hus och skicka den till mig. Det är ju så lite så det märks väl inte?

Nanny Fine
Tycker att det blev lite otrevlig ton i tråden...... Om man startar en tråd för att få veta vad folk tycker, då får man väl respektera deras åsikter, även om de inte går i linje med dina egna.... Lyft blicken lite tack och håll stilen killar!

Milkshaken
blob skrev:
Du har uppenbarligen inga kunskaper inom ekonomi, håll dig därför borta från att skriva i forum som rör ekonomi, tack.
Du har det uppenbarligen så då fattar jag inte varför du lägger upp en sån otroligt korkad tråd här för... Skriv i Dagens Affärer istället då för fan.... Det här är ett fritt forum.... Annat tonläge tack....

Milkshaken
Nanny Fine skrev:
Tycker att det blev lite otrevlig ton i tråden...... Om man startar en tråd för att få veta vad folk tycker, då får man väl respektera deras åsikter, även om de inte går i linje med dina egna.... Lyft blicken lite tack och håll stilen killar!
Det verkar som att vi har fått in en riktig het besserwisser i en tråd här.... TS själv.... Tror att det är han som håller lågan brinnande, lågan som han själv skapade....

Nanny Fine
Milkshaken skrev:
Det verkar som att vi har fått in en riktig het besserwisser i en tråd här.... TS själv.... Tror att det är han som håller lågan brinnande, lågan som han själv skapade....

Jo, det var i första hand TS jag syftade på. Man måste inte tycka lika, men respektera att andra tycker olika - det måste man.... Tyckte oxå att det blev en del otrevliga mothugg... Jag är dock varken polis eller moderator, så jag lämnar tråden nu och låter nån annan ta över. :|

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.