46 148 läst ·
28 svar
46k läst
28 svar
Kostnad stålplåt, 10mm tjock och 1000x2000mm?
Sida 1 av 2
http://www.ablandskronarostfria.se/bestguide.php
som förslag
som förslag
Självbyggare
· Stockholm
· 10 278 inlägg
Kolla med ex Bengtssons i Hagby, köpte bla mitt garagejärn där. De har på "lösvikt".
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Jag har en 15 mm tjock som svetsbänk och det är helt underbart när man ska bocka och bända och det går att spänna fast saker som ska svetsas.
Tänk på att SBH pris är som din smärtgräns om formatet är 1x2 meter.
Prova om det finns något liggande på skroten, oftast rostig men lite slipning och färg så fungerar det.
Protte
Tänk på att SBH pris är som din smärtgräns om formatet är 1x2 meter.
Prova om det finns något liggande på skroten, oftast rostig men lite slipning och färg så fungerar det.
Protte
Vill ha en plan slät yta och att mitt skruvstycke sitter riktigt stadigt.Nimajneb skrev:
Har 45x170 liggande som jag tänkte göra underdelen av. Använda överdrivet mycket för att få den tung och bra. Tänkte sätta ihop 2st som ett L och ha det som hörnben. Sen ska jag ha så att jag får under palldragaren under den ifall jag behöver flytta runt den.
Det blir även förvaring på en vanlig OSB på underdelen.
En variant som nämndes kan ju vara att göra en stadig skiva med 45x170 som jag slår ihop och sedan täcker med vanligt tunn 2mm plåt det har jag liggandes. Sen om jag trillar över en riktig plåt på 10mm så är det ju bara och lägga på den.
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Skulle det användas också som svetsbänk är det väl lite tveksamt om du vill ha träregelstomme under? I alla fall om du kör långvarigt svetsarbete i tjockt gods.
Betong och tunnare plåt då? Hel-limmar du sen plåten på betongen så lär det bli grymt stadigt.
/Kent
/Kent