Byggahus.se

Kostnad slipa golv

1. T
    Medlem · 27 inlägg

Tirre

Medlem
    Tagit fram trägolvet i köket på min lägenhet och nu behöver det ju slipas. Någon som har ungefärlig koll på vad det brukar kosta, är ca 6 kvm kan jag gissa. Kommer även ta fram trägolvet i sovrummet som är ca 8 kvm och ligger intill köket. Är det bäst att ta allt på samma gång kanske eller går det lika bra att dela upp på två? Bor i Sthlm

2. U
    Medlem · 585 inlägg

ulan

Medlem

Re: Kostnad slipa golv

Jag fick ett pris på 100sek/kvm för mina trägolv hemma. Det var inklusive arbete och material. Om dett är dyrt eller ej vet jag inte. Jag slapp dock göra skiten själv  ;D

3. P
    Medlem · 206 inlägg

pandy

Medlem

Re: Kostnad slipa golv

Vi betalade 120:- per kvm för slipning sen tillkom 30:- för lutning och 30:- för oljning per kvm.

//Anders

4. S
    Medlem · Västra Götalands län · 13 inlägg

Smurfolina

Medlem
    Fick prisuppgift av polacker hmm..250kr/m2 . Enligt dom tar det 100 timmar för 3 gubbar dvs, 3,5 dagar för 70 m2. Dessutom får jag stå för maskinhyra. Skall 2 gubbar dricka saft under tiden 1 gubbe kör maskinen? Sanslöst förslag.

5. T
    Allvetare · Skåne · 5 280 inlägg

tank77

Allvetare
    Hahaha...löjeväckande:wow:

6. E
    Medlem · N/A · 2 280 inlägg

eviljava

Medlem
    Jag anlitade en firma för slipning av ett parkettgolv förra året. Det var totalt ca. 70 m2 fördelat på två våningsplan. I jobbet ingick även strykning av två lager hårdvaxolja.

Jag tror att det tog ca. 4 dagar totalt. Den effektiva tiden vet jag inte eftersom jag var på jobbet, men han var borta när jag kom hem vid 17-tiden iaf. Men var han här 8h om dagen rör det sig ju bara om 32h

Att slipa ett golv är väl mer eller mindre ett enmansjobb. Jag har låtit slipa flera golv och varje gång har det bara dykt upp en kille. De två andra gubbarna är väl helt enkelt obelagda och kommer sannolikt bara att sitta och fika och debitera timmar.'

Precis som någon annan skrev: Löjeväckande...

7. S
    Medlem · Västra Götalands län · 13 inlägg

Smurfolina

Medlem
    Tack för feedback. Visst är det löjeväckande.
    Tips på golvslipare i GBG?

8. B
    Medlem · Stockholm · 8 inlägg

brittis

Medlem

Slipa parkettgolv

Vi har precis låtit slipa vårt parkettgolv, 70 kr per kvm plus moms (rotavdraget gjort). Vi bpr i Stockholm.

/Brit

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.