Kostnad resa modulgarage?

6k läst  33 svar

1. L
    Medlem Nivå 2
    Dom lejer ju bort det till annan firma. Vill man sälja garage kanske man ska samarbeta med firmor som jobbar snabbt och effektivt

2. R
    Medlem Nivå 2
    Ja det var dyrt..

3. P
    Medlem Nivå 5
    Inför mitt bygge kollade jag också med Mellby garage men anledningen till att det inte föll på dom var att deras väggar är byggda med 45x95 och (cc 1200 mellan reglar tror jag??). När jag bad om att få 45x145 istället och cc 600 mellan reglarna upplevde jag det som krångligt från deras sida. De sa till mig montera på en 45x45 regel utanpå 45x95. ganska mycket merjobb, (garaget kändes ganska klent konstruktionsmässigt också) samt att de inte erbjöd montage av garaget.

Vårt val föll tillslut på Svenska Byggsatser. Garaget är på 8000x12000. Mitt garage, med golvvärme i hela plattan, fullt isolerat en lägenhet i markplan med kök, badrum och glaspartier, OSB och gips på alla väggar, isolerade innerväggar, motoriserade portar, spotlights i fönster, LED-lysrör mm. Hantverkare hjälpte mig med allt (grund, resning, el, måleri och rör) utom innerväggarna som jag reste själv.

Totalpris för hela garaget blev ca 1,3 milj. Inte jätteblodigt om du frågar mig. Skall dock tilläggas att vi inte har installerat någon värmepanna än.

Svenska Byggsatser hjälpte oss som sagt att resa garaget och få det tätt. De levererade grundpaketet som kom från Benders med 300 mm isolering, armering, L-stöd mm mm. Trä kom från Derome, tak från Benders, isolering från Paroc, gips från Knauf mm. I mina ögon ganska bra kvalité. För detta betalade jag ca 500 000.

Jag ser i skrivande stund att det inte går jättebra för Svenska Byggsatser så jag vet inte hur det blir med eventuell garanti. Visste dock att det kunde hända men jag tyckte ändå att dom var proffsiga och levererade bra grejor till ett bra pris.

Redigerat 14 mar 08:56
  4. engs
    Medlem Nivå 6
    Är det därför jag inte hittar deras hemsida när jag söker? Såg de nämnas tidigare i tråden och skulle kolla utbudet men hittar ingen webbsida. Får upp konkurrenter och sidor med finansiell info bara.

Edit: Bara för det hittade jag till slut http://www.svenskabyggsatser.com/ men den verkar ligga nere. Kanske googles algoritm ser det och därför plockat bort den från sökresultaten.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: