Hej,
är ny här på forumet o letar e hus i Dalarna. Vill helst ha putshus modell äldre (ont om sådana här), men kommit på att det kan vara väldans fint att putsa tegelfasad, o såna hus finns det gott om... Är det någon som har ett hum om hur mycket det kan kosta? Jag behöver inget stort hus, kring 120m2. Har förstått att det lätt går på över 100 papp, men vad är billigast? Puts, slamning eller målning som är det sista alternativet. Mina föräldrar har vitmålat sitt bruna tegelhus o det blev mkt fint, men putsen är ju drömmen... Snällt om ngn m erfarenhet vill säga ngt om detta. //Kickan