1 662 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Kostnad - Ny elcentral med 2 jfb m.m.
Hej på er allihopa.
Jag är i behov av råd angående en offert för installation av följande:
1st central Hager 3x18 med dörr
2st JFB
24st Dvärgar för 16 grupper
Ny ström till tvätt samt tork med nya uttag (rör finns redan - 4m till centralen). Kontroll av el i badrum innan väggarna skall upp (spegelskåpsbelysning samt handdukstork). Samt installation av en befintlig ny Hager ec350 (el/energimätare 3-fas) i den nya centralen.
Offerten ligger på ca 9000sek ink moms efter ROT. Beräknat på 11tim.
Vad tro ni, är det rimligt?
Den gamla centralen är fuktionell men väldigt stor och tråkig när vi nu skall renovera även grovköket där den sitter.
Tack på förhand
///Henrik
Jag är i behov av råd angående en offert för installation av följande:
1st central Hager 3x18 med dörr
2st JFB
24st Dvärgar för 16 grupper
Ny ström till tvätt samt tork med nya uttag (rör finns redan - 4m till centralen). Kontroll av el i badrum innan väggarna skall upp (spegelskåpsbelysning samt handdukstork). Samt installation av en befintlig ny Hager ec350 (el/energimätare 3-fas) i den nya centralen.
Offerten ligger på ca 9000sek ink moms efter ROT. Beräknat på 11tim.
Vad tro ni, är det rimligt?
Den gamla centralen är fuktionell men väldigt stor och tråkig när vi nu skall renovera även grovköket där den sitter.
Tack på förhand
///Henrik
Tycker det låter okej. Bara den enerigmätaren går väl på över 2000:-
Sen få du ju bra grejer också.
Hade helt klart satsat på det. Du kan ju sälja din gamla central till någon gammal entusiast här på forumet.
Sen få du ju bra grejer också.
Hade helt klart satsat på det. Du kan ju sälja din gamla central till någon gammal entusiast här på forumet.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 193 inlägg
Jupp. Det är därför som jag tar tag i detta nu. Och endast en JFB är ju dumt så då måste det till fler och då blir det en massa skåp på väggen. Därav att jag är sugen på en ny central samtidigt som man kan installera den energimätare som jag haft på hyllan ett tag. Byte även central samt JFB i garaget i höstas så det skulle kännas bra att även få ett nytt i huset.Tobbe_3 skrev:
Tack för svaren
///Henrik
Klicka här för att svara