Hej, har en liten toalett på ca 1,5kvm som jag skulle vilja få en uppskattad kostnad på. Har försökt få hit någon flertalet gånger för att ge en offert men utan resultat (antar att det är för litet jobba?). Är det någon här som har gjort en liknande renovering tidigare? Vi tänkte billigast möjliga med matta i hela toan (är en toalett i en hyresrätt).
Är en liten källare under.
Vad tror ni? Vad kan det gå på? 100,000? Någon som har förslag på bra planlösning för toaletten så det inte blir bökigt att duscha.
Mvh
Niclas
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Är en liten källare under.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vad tror ni? Vad kan det gå på? 100,000? Någon som har förslag på bra planlösning för toaletten så det inte blir bökigt att duscha.
Mvh
Niclas
Om du har golvbrunn och dusch i rummet så är det ett badrum. Det innebär en stor skillnad mot toalett i fråga om vilka metoder man får använda.
Varför ska du betala detta jobb om det är en hyresrätt? Borde hyresvärden stå för.
Varför ska du betala detta jobb om det är en hyresrätt? Borde hyresvärden stå för.
Det har du helt rätt iÅsa Lund skrev:
Vad har du för mått på badrummet? Väsentligt om du vill ha förslag på planlösning.
Går det att flytta plats på allting hur som helst tack vare källaren under?
Utgår ifrån att duschväggar är ok?
Ska toa och handfat återanvändas?
Andra förutsättningar som är bra att känna till?
Går det att flytta plats på allting hur som helst tack vare källaren under?
Utgår ifrån att duschväggar är ok?
Ska toa och handfat återanvändas?
Andra förutsättningar som är bra att känna till?
Dessa mått fick jag det till +- någon centimeter.Åsa Lund skrev:
Kortsidorna 1.15 (där dörren är)
Långsidan 1.24
Höjd 2.10
Tanken är väl att lägga en ny plastmatta i hela badrummet (för att hålla nere kostnaden). I dagsläget verkar det förutom plastmatta vara målat kakel. Handfat och toa skulle kunna återanvändas men absolut inget krav om det finns smidigare lösningar.
Antar att det bör gå att justeras aningen enklare pga källaren under men svårt och säga säkert. Dessutom är det en gjurtjärnabrunn som måste bytas. Finns förberett för 3 spots uppe till höger i badrummet.
Jag har svårt för att se hur man ska få plats med dusch, toa, handfat i ett rum på totalt 1,5 kvm.
En ”vanlig” dusch brukar ligga runt 0,8-0,9 kvm. Och då är det bara en dusch...
Jag har hört talat om något som kallas ”Stockholms-badrum” och då innefattar det att man har allt i ett. Personligen skulle jag aldrig kunnat klara av en sådan standard.... när du duschar är det blött precis över allt, hela toastolen, hela handfatet, spegel, toapapper(?)....
Jag har hört talat om något som kallas ”Stockholms-badrum” och då innefattar det att man har allt i ett. Personligen skulle jag aldrig kunnat klara av en sådan standard.... när du duschar är det blött precis över allt, hela toastolen, hela handfatet, spegel, toapapper(?)....
Jo visst hade ju gärna velat ha en större i denna hyresrätten men tyvärr tror jag det är omöjligt med nuvarande planlösningThyro89 skrev:
Jag har svårt för att se hur man ska få plats med dusch, toa, handfat i ett rum på totalt 1,5 kvm.
Fick följande offert på badrummet i fråga, vad tycker ni är det rimligt?
Vad är det som ingår i jobbet i er bostad:
Materialkostnaden består av detta:
Det som inte ingår är alltså badrumsinredning och kakel & klinker.
Vad är det som ingår i jobbet i er bostad:
- Rivning befintlig vägg skikt
- Rivning befintlig golv skikt
- Golvbrunns byte
- Montering av golv spånskivor
- Uppbyggnad av vägg trumman till vägg hängd toa
- Montering av tak gips
- Montering av plywood skivor
- Montering av vägg gips
- Tak spackling, slipning och målning
- Läggning av armeringsnät
- Golv värme läggning
- Golv flytspackling
- Golv slipning
- Tätskikt limning
- Kakel sättning
- Klinker läggning
- Fogning och silikonering
- Komplettering med inredningen
- Installation av nya el ledningar samt komplettering ska göras av behörig el installatör
- Installation av nya vvs ledningar samt komplettering ska göras av behörig vvs installatör
Logga in
Skapa konto
Materialkostnaden består av detta:
Logga in
Skapa konto
Det som inte ingår är alltså badrumsinredning och kakel & klinker.