Vet att det inte går att jämföra rakt av, men ändå!! Ni som byggt med inredd övervåning - vad har ni fått betala för det? Verkar som det kan skilja otroligt mkt och att det finns pengar att spara in där...
 
Hej!

Vi har inte fått huset än men har beställt det med övervåning. Övervåningen är ca 80 kvm och kostar mellan 200 och 500kkr (eller mer) beroende på vad vi vill ha där. Elinstallation kan bli väldigt dyrt om man vill ha specialprylar och spots och även badrummet är en stor post. Men så här sa vår säljare:

Materialet kostar cirka 90kkr. Sedan kostar arbetet drygt 200kkr. Mellan tummen och pekfingret. Detta sades i augusti och det betyder ju att priserna på bygget bör gå ner då de har mindre att göra och inte längre kan välja och vraka mellan jobb (hantverkarna alltså). Även materialet bör vara billigare nu.

:)
 
Hej! Jag snubblade in på den här tråden och blev lite nyfiken på vad slutpriset blev för övervåningen? Ha det gott! :)
 
Vi funderar på ett Movehome 19 som har 91 kvm övervåning. Enligt hemsidan kostar inredd övervåning 616 000 kr och det tycker jag känns i överkant? Räknar man med 116 000 för badrummet så är det ändå en halv miljon kvar för tre rum och ett allrum/hall. Det BORDE gå att leja bort och spara en hel del utan att för den skull göra något jobb själv?

http://www.movehome.se/husmodeller/move-19
 
Vi byggde ett nr 19, jobbar själv i byggbranschen o kan säga att lejer du ut återvåningen helt så kommer det kosta väldigt nära dem pengarna, om du dessutom gör det så får du bara 10 års garanti från trivselhus på undervåningen, övervåningen blir på den andra byggaren du tar in. 2 olika byggare på ett hus är inte kul enligt mig.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.